Komisja twierdzi, że Amazon "systematycznie opiera się na niepublicznych danych biznesowych niezależnych sprzedawców, którzy sprzedają na swoim rynku, na korzyść własnej firmy detalicznej Amazon, która bezpośrednio konkuruje z tymi sprzedawcami".
Zdaniem KE, strona internetowa koncernu Amazon pełni podwójną rolę.
Jest zarówno platformą handlową dla sprzedawców w sieci, jak i sklepem, który sam oferuje identyczne produkty, jak handlowcy na jego stronie.
Komisja rozpoczęła też drugie dochodzenie w sprawie możliwego preferencyjnego traktowania własnych ofert detalicznych Amazon oraz sprzedawców na platformie handlowej, którzy korzystają z usług logistycznych i dostawczych firmy Amazon.
"Nie zgadzamy się ze wstępnymi stwierdzeniami Komisji Europejskiej i nadal będziemy dokładać wszelkich starań, aby dostarczyć rzetelnych informacji w tym temacie. Amazon reprezentuje mniej niż 1% globalnego rynku detalicznego, a w każdym kraju, w którym działamy, operują również więksi sprzedawcy. Żadna firma nie troszczy się bardziej o małe firmy, ani nie zrobiła więcej, aby je wesprzeć w ciągu ostatnich dwóch dekad niż Amazon. Ponad 150 000 europejskich firm prowadzi sprzedaż w naszym serwisie, generując przy tym dziesiątki miliardów euro przychodów rocznie i tworząc setki tysięcy miejsc pracy" - czytamy w komunikacie biura prasowego Amazon.