Amerykański koncern wchodzi w usługi logistyczne w USA i Europie Zachodniej. Jego pojawienie się w Austrii już zbiera żniwo. DHL w tym kraju się wycofuje, a austriacka poczta jeszcze w ubiegłym roku mówiła, że dynamika obsłużonych przez nią paczek spadnie, nazywając to "efektem Amazona".
Jakkolwiek Marzena Więckowska, rzeczniczka Amazona, mówi, że nie ma żadnych komunikatów dotyczących tej usługi w Polsce, to szef jednej z firm kurierskich w naszym kraju w rozmowie z "Rzeczpospolitą" nie ukrywa obaw: "to kwestia czasu. To będzie wstrząs dla branży" - uważa.
Podobnego zdania jest Tomasz Kasperski z firmy Omnipack zajmującej się kompleksową logistyką dla sklepów internetowych. - To, że wywoła trzęsienie ziemi na rynku dostaw, nie ulega wątpliwości. (...) Należy się spodziewać, że już niedługo Amazon zacznie dokręcać śrubę także w Polsce - uważa.
To, jak bardzo odczują to firmy działające na naszym rynku, to kwestia strategii, jaką obierze amerykański gigant. Jednak dla konsumentów informacja może być dobra - konkurencja wymusza lepsze usługi.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl