Mimo pandemii, problemów z dostawami i gorszych wskaźników gospodarczych sprzedaż w okresie świątecznym wzrosła najmocniej od 17 lat w Stanach Zjednoczonych, informuje Associated Press.
Taki obraz ostatnich tygodni wyłania się z analizy Mastercard Spending Pulse. Dane dotyczą okresu od 1 listopada do 24 grudnia.
Amerykanie na rekordowych zakupach świątecznych
Z analizy Mastercard Spending Pulse wynika, że sprzedaż świąteczna wzrosła o 8,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Analitycy spodziewali się wzrostu o 7,4 proc. Wzrosty według ekspertów napędzały głównie zakupy odzieży i biżuterii.
Sprzedaż odzieży wzrosła o 47 proc., biżuterii o 32 proc., a elektroniki o 16 proc. Sprzedaż online wzrosła o 11 proc. w stosunku do roku ubiegłego i o 61 proc. w stosunku do roku 2019. Domy towarowe zarejestrowały 21 proc.wzrost w stosunku do 2020 roku.
Rok temu Amerykanie kupowali piżamy
National Retail Federation prognozowała na początku grudnia, że świąteczna sprzedaż jest na dobrej drodze, żeby pobić rekordowe prognozy wzrostu o 8,5 proc. do 10,5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Wtedy to sprzedaż świąteczna wzrosła o 8,2 proc. w 2020 roku. Amerykanie w trakcie pandemii kupowali piżamy i artykuły gospodarstwa domowego głównie przez internet.