Amerykańscy producenci sprzętu turystycznego - North Face, Patagonia i REI – zrezygnowały z zrezygnowały z zamieszczania reklam na Facebooku. Nie wynika to z potrzeby oszczędzania w związku z załamaniem turystyki przez koronawirusa, lecz z powodów ideologicznych.
To dla portalu społecznościowego czerwona kartka za to, że w niewystarczającym stopniu walczy z treściami rasistowskimi – informuje PAP.
- Od 82 lat przedkładamy ludzi nad zyski – ogłosiła marka Recreational Equipment, Inc.
"Głęboko szanujemy decyzję każdej marki i koncentrujemy się na ważnej pracy polegającej na usuwaniu mowy nienawiści i dostarczaniu informacji dotyczących głosowania" - poinformowała Carolyn Everson, wiceprezes ds. marketingu marki Patagonia, w oświadczeniu przekazanym mediom.
Firmy zareagowały na apele Kampanii Stop Hate For Profit, którą zorganizowały Liga Antydefamacyjna (ADL), Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej (NAACP), Color of Change, Common Sense, Free Press i Sleeping Giants. Organizatorzy akcji zaapelowali do firm o niereklamowanie się na Facebooku w lipcu.
Zdaniem aktywistów Facebook "pozwolił na podżeganie do przemocy wobec protestujących walczących o sprawiedliwość" po tym, jak zginęli George Floyd, Breonna Taylor, Tony McDade, Ahmaud Arbery, Rayshard Brooks i inni, a także "wzmocnił białych nacjonalistów", włączając do swojego programu sprawdzania faktów "źródła o znanych związkach ekstremistycznych".
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl