Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Amerykańscy producenci odzieży turystycznej rezygnują z reklam na Facebooku. Przez politykę serwisu

4
Podziel się:

Trzej popularni producenci odzieży sportowej nie będę w najbliższych tygodniach reklamować się na Facebooku. To nie próba szukania oszczędności po zapaści na rynku, lecz sprzeciw wobec polityki serwisu społecznościowego.

Zdaniem aktywistów walczących o prawa człowieka, Facebook robi za mało, by blokować rasistowskie treści
Zdaniem aktywistów walczących o prawa człowieka, Facebook robi za mało, by blokować rasistowskie treści (NurPhoto via Getty Images)

Amerykańscy producenci sprzętu turystycznego - North Face, Patagonia i REI – zrezygnowały z zrezygnowały z zamieszczania reklam na Facebooku. Nie wynika to z potrzeby oszczędzania w związku z załamaniem turystyki przez koronawirusa, lecz z powodów ideologicznych.

To dla portalu społecznościowego czerwona kartka za to, że w niewystarczającym stopniu walczy z treściami rasistowskimi – informuje PAP.

- Od 82 lat przedkładamy ludzi nad zyski – ogłosiła marka Recreational Equipment, Inc.

Zobacz także: Obejrzyj: Zburzyli pomnik Kolumba. Odkrywca Ameryki symbolem rasizmu

"Głęboko szanujemy decyzję każdej marki i koncentrujemy się na ważnej pracy polegającej na usuwaniu mowy nienawiści i dostarczaniu informacji dotyczących głosowania" - poinformowała Carolyn Everson, wiceprezes ds. marketingu marki Patagonia, w oświadczeniu przekazanym mediom.

Firmy zareagowały na apele Kampanii Stop Hate For Profit, którą zorganizowały Liga Antydefamacyjna (ADL), Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej (NAACP), Color of Change, Common Sense, Free Press i Sleeping Giants. Organizatorzy akcji zaapelowali do firm o niereklamowanie się na Facebooku w lipcu.

Zdaniem aktywistów Facebook "pozwolił na podżeganie do przemocy wobec protestujących walczących o sprawiedliwość" po tym, jak zginęli George Floyd, Breonna Taylor, Tony McDade, Ahmaud Arbery, Rayshard Brooks i inni, a także "wzmocnił białych nacjonalistów", włączając do swojego programu sprawdzania faktów "źródła o znanych związkach ekstremistycznych".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
Veuo
4 lata temu
Mam już tego dosyć. Czarnych i ich wyimag8nowanego rasizmu, wspieranych przez chorych polityków i celebrytów. Największymi rasistami są w(aśnie czarni. Jeśli biali się nie przebudzą to ich dzieci zostaną zarżnięte w przyszłości przez czarnoskórych, tak po prostu
terror popraw...
4 lata temu
w całej okazałości - ale to oczywiście nie jest przemoc i dyskryminacja, tylko "walka z rasizmem"...
Przecież
4 lata temu
chodzi tylko o redukcje kosztów reklam a łatwiej się wycofać z umów zarzucając komuś, że dyskryminuje innych. Będzie więcej takich zerwań umów. Poczekajcie, zobaczycie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Podpisz się
3 lata temu
Co jest złego w białym nacjonaliźmie ?
Przecież
4 lata temu
chodzi tylko o redukcje kosztów reklam a łatwiej się wycofać z umów zarzucając komuś, że dyskryminuje innych. Będzie więcej takich zerwań umów. Poczekajcie, zobaczycie.
Veuo
4 lata temu
Mam już tego dosyć. Czarnych i ich wyimag8nowanego rasizmu, wspieranych przez chorych polityków i celebrytów. Największymi rasistami są w(aśnie czarni. Jeśli biali się nie przebudzą to ich dzieci zostaną zarżnięte w przyszłości przez czarnoskórych, tak po prostu
terror popraw...
4 lata temu
w całej okazałości - ale to oczywiście nie jest przemoc i dyskryminacja, tylko "walka z rasizmem"...