Marka 7-Eleven dotychczas mogła kojarzyć się Polakom głównie z amerykańskimi filmami i serialami. Ich bohaterowie często robią zakupy spożywcze w sklepach tej sieci. Wygląda jednak na to, że wkrótce szyldy z czerwoną siódemką będą też obecne na europejskich (w tym polskich) ulicach.
7-Eleven chce wejść na europejskie rynki
7-Eleven bowiem przymierza się do ekspansji w Europie. Amerykańska sieć rozpoczęła proces poszukiwania franczyzobiorców, którzy pomogą mu w zbudowaniu i ustabilizowaniu pozycji na rynku – pisze dlahandlu.pl za Retail Detail.
Sieć ma jednak wymagania względem przyszłych partnerów. Detalista oczekuje, że franczyzobiorcy będą posiadać już doświadczenie w działalności handlowej, gastronomicznej lub hotelarskiej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gdzie zatem 7-Eleven szuka franczyzobiorców? Dlahandlu.pl za "Lebensmittel Zeitung" wymienia: Niemcy, Francję, Irlandię, Włochy, Polskę, Hiszpanię, Turcję i Wielką Brytanię. Sieć rozważa też rynki austriacki i szwajcarski. Co ciekawe, w planach detalisty nie ma krajów Beneluksu.
Czym jest 7-Eleven?
7-Eleven to amerykańska sieć sklepów typu convenience (małe sklepy spożywcze zlokalizowane najczęściej w gęsto zamieszkanych częściach miasta) założona w 1927 r. Od 2007 r. jest największą siecią na świecie pod względem liczby obiektów handlowych. Wyprzedziła wtedy McDonald'sa.
Nazwa sieci wzięła się z faktu, że z początku sklep był otwarty od godz. 7 do godz. 23 (7 rano – 11 wieczorem). Firma zaczęła jej oficjalnie używać od 1946 r.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.