Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Amerykański gigant spożywczy myśli o Europie. Przymierza się do wejścia na polski rynek

10
Podziel się:

7-Eleven poważnie myśli o ekspansji na europejskie rynki. Amerykański gigant spożywczy poszukuje franczyzobiorców do nawiązania współpracy. Na celownik sieć handlowa wzięła również Polskę.

Amerykański gigant spożywczy myśli o Europie. Przymierza się do wejścia na polski rynek
USA. 7-Eleven w Polsce? Sieć szuka franczyzobiorców w Europie (Adobe Stock, Korn Vitthayanukarun, Quality Stock Arts)

Marka 7-Eleven dotychczas mogła kojarzyć się Polakom głównie z amerykańskimi filmamiserialami. Ich bohaterowie często robią zakupy spożywcze w sklepach tej sieci. Wygląda jednak na to, że wkrótce szyldy z czerwoną siódemką będą też obecne na europejskich (w tym polskich) ulicach.

7-Eleven chce wejść na europejskie rynki

7-Eleven bowiem przymierza się do ekspansji w Europie. Amerykańska sieć rozpoczęła proces poszukiwania franczyzobiorców, którzy pomogą mu w zbudowaniu i ustabilizowaniu pozycji na rynku – pisze dlahandlu.pl za Retail Detail.

Sieć ma jednak wymagania względem przyszłych partnerów. Detalista oczekuje, że franczyzobiorcy będą posiadać już doświadczenie w działalności handlowej, gastronomicznej lub hotelarskiej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Piotrem Soroczyńskim

Gdzie zatem 7-Eleven szuka franczyzobiorców? Dlahandlu.pl za "Lebensmittel Zeitung" wymienia: Niemcy, Francję, Irlandię, Włochy, Polskę, Hiszpanię, Turcję i Wielką Brytanię. Sieć rozważa też rynki austriacki i szwajcarski. Co ciekawe, w planach detalisty nie ma krajów Beneluksu.

Czym jest 7-Eleven?

7-Eleven to amerykańska sieć sklepów typu convenience (małe sklepy spożywcze zlokalizowane najczęściej w gęsto zamieszkanych częściach miasta) założona w 1927 r. Od 2007 r. jest największą siecią na świecie pod względem liczby obiektów handlowych. Wyprzedziła wtedy McDonald'sa.

Nazwa sieci wzięła się z faktu, że z początku sklep był otwarty od godz. 7 do godz. 23 (7 rano – 11 wieczorem). Firma zaczęła jej oficjalnie używać od 1946 r.

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Todo
2 lata temu
Jedyny pozytyw z 7/11 w Stanach, to ze sa otwarci 24/7. Przynajmniej w NY. I musze dodac ze przynajmniej w NY , 90% 7/11 prowadza hindusi. No i jest roznica miedzy 7/11 w Miami a 7/11 w NY . W NY jest duza wiekszy wybor kawy czesto 6-7 gatunkow kawy , z 10 gatunkow mleka i śmietanek. Samej IceTea z dystrybytora jest z 8 gatunkow. W Miami dwa rodzaje kawy, no i czasami ciezko sie dogadac po angielsku 🤣🤣 Za to zamiast chicken wings lub pizzy jak w NY sa jakies latynoskie paluszki nabijane serem. To samo na Yucatanie, coraz wiecej 7/11. A w Playa na Av 5 , co druga przecznica to 7/11, Ja Osobiscie wole ich meksykanki odpowiednik OXXO.
***** k.rk.
2 lata temu
Jak franca-zobiorców to tylko w Toruniu, w Toruniu...
jolo
2 lata temu
wolę sklep z USA niż kolejny, niemiecki lub francuski, konkurencja unijnym hegemonom się przyda
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Mg1
2 lata temu
W Skandynawii już dawno jest . Żadna nowość to
przyjdai pójd...
2 lata temu
jak to mówił Kargul , amerykanski , lepszy
Andy
2 lata temu
...a może już starczy tego ?? ..i tak już jesteśmy krajem kolonialnym ..z każdej strony Lidle ..Biedronki .. żabki itd...sklepy osiedlowe padają jeden po drugim ......ale pewnie zaraz usłysze że tam drogo ...i wyzysk pracownika
Greg z UK
2 lata temu
8 lat temu robiłem zakupy w tym sklepie na lotnisku Kastrup w Kopenhadze. Widziałem go też na Islandii. Wiec już od dawna jest w Europie
jolo
2 lata temu
wolę sklep z USA niż kolejny, niemiecki lub francuski, konkurencja unijnym hegemonom się przyda