Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|
aktualizacja

Antonow An-225 Mrija wyleciał z Chin. Znamy godzinę lądowania w Polsce

750
Podziel się:

Antonow An-225 Mrija właśnie wystartował z Chin - poinformował prezes KGHM Marcin Chludziński. Samolot-gigant powinien pojawić się w Warszawie we wtorek rano.

Antonow An-225 Mrija wyląduje na Okęciu we wtorek rano
Antonow An-225 Mrija wyląduje na Okęciu we wtorek rano (Wikimedia Commons CC BY, Alex Beltyukov)

W poniedziałek przed południem prezes KGHM Marcin Chludziński poinformował na Twitterze, że Antonow An-225 Mrija właśnie wystartował z chińskiego lotniska. "Do końca trwała walka o załadunek. To naprawdę nie było proste zadanie" - napisał szef miedziowej spółki.

Według flightradar24.com Antonow wystartował z lotniska w Tianjin o 11:22 czasu polskiego i zaliczy jeszcze międzylądowanie w Ałmatach w Kazachstanie. Jak informuje Polska Agencja Prasowa, przewidywana godzina lądowania na Okęciu to 9:30. Samolot-gigant pojawi się na polskiej ziemi po raz trzeci w historii.

Na początku tego stulecia wylądował na lotnisku Ławica w Poznaniu (2003 rok) oraz w porcie Katowice-Pyrzowice (2005).

Zobacz także: Obejrzyj: Rzecznik KGHM zdradza kulisy wielkiego transportu

Tym razem Antonow ma przywieźć 7 milionów maseczek, kilkaset tysięcy kombinezonów i kilkaset tysięcy przyłbic. To wszystko na zlecenie rządu, a logistycznie za operację odpowiadają dwie spółki - KGHM i Lotos.

Dokładne liczby powinniśmy poznać w poniedziałek po południu, gdy samolot wyruszy już w drogę z Chin. Mówił o tym w programie WP Koronawirus rzecznik KGHM Piotr Chęciński.

W money.pl opisywaliśmy również kulisy tak wielkiej operacji. Jak zapewnia miedziowa spółka, koszt wynajęcia takiego giganta był znacznie korzystniejszy niż wyczarterowanie dwóch mniejszych samolotów.

- Jeśli rozdzielilibyśmy ten transport na kilka lotów, byłoby o wiele drożej, zapewniam z ręką na sercu - mówił money.pl Chęciński.

Maszyna została zaprojektowana i zbudowana do przewożenia na swoim grzbiecie promu kosmicznego Buran. To konstrukcja z końcowego okresu zimnej wojny. Dość powiedzieć, że ładowność samolotu to 250 ton.

Ale o wiele ważniejsza od wagi potencjalnego ładunku jest olbrzymia przestrzeń ładowni. An-225 jest wykorzystywany do przewożenia najbardziej nietypowych ładunków. Jakich? Na koncie ma przelot z kominem elektrowni w środku, generatorem gazowym do innej oraz wielu potężnych konstrukcji przemysłowych.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(750)
WYRÓŻNIONE
123
4 lata temu
Ktoś się rządzie z koniem na łeb zamienił. Samoloty LOT muszą wylatać swój limit aby nie stracić certyfikatu. Piloci muszą wylatać swoje godziny aby nie stracić licencji. A oni dla propagandy za ogromną kasę wynajmują Antonowa. Żenada!.
jajokur
4 lata temu
Dlaczego nie można uszyć maseczek w Polsce ,przemysł włókienniczy zniszczony zakłady krawieckie zniszczone lub sprzedane zakłady farmaceutyczne sprzedane zamiast założyć spółki pracownicze to sprzedali zniszczyli i z Balcerka zrobili super ekonomistę a on potrafi tylko sprzedać to potrafi sprzedawca w sklepie.Państwo powinno być niezależne ekonomicznie i pozbyć się społek z kapitałem obcym bo one nic nie wnoszą
Podejrzyliwy ...
4 lata temu
Expert, Panie Chludziński ale Pan robisz wodę z mózgów internautom. Ale ściema! Pasażerki dreamliner zabiera 31 ton ładunku pod pokładem dla pasażerów. Aby przewieźć jeden ładunek 225ton (maksymalny dla Antonowa AN-225) potrzeba 8 a nie dziesięciu pasażerskich 787. Ale już 787 Dreamliner w wersji cargo zabiera 600m3 i 80 ton ładunku. Taki wasz transport (1050m3) i 140 ton można podzielić na dwa dreamlinery 787 cargo, każdy zabierze 525m3 i 70 ton. Polecą bez międzylądowania z Chin do Polski za 800 tyś dolców każdy i nie uszkodzą pasa do lądowania w Warszawie. Wasz transport AN-225 to po prostu pokazówa. Zapłaciliście 3 miliony dolców za transport żeby pokazać co Państwo Polsie może. Pewnie dużo. Jednego co nie potrafi to myśleć i liczyć. I nie Pan tylko nie mówi potem w sądzie że wykonywał Pan rozkazy jak żołnierz pod pomikiem w Warszawie. A co wy ze szwagrem robicie w garażu to już wasza sprawa...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (750)
rabin111
4 lata temu
ciekawe co przewozili do kazachstanu`?czołg może,albo broń?
Ktoś
4 lata temu
Tak to ciekawe po co dziś Polski Lot leciał do Chin i do Rosji a tego an225 nie widać na radarze
sc
4 lata temu
AN-225: masa całkowita 600 000 kg, na co składa się masa własna ok. 200 000 kg plus masa użyteczna (bez ładunku) ok. 150 000 kg (tylko masa załogi i paliwa) plus masa ładunku 250 000 kg. Łączny czas lotu z Tianjin do Warszawy (bez postoju w Ałmaty) to ok. 12 godzin. Średnie zużycie paliwa: 18 ton na godzinę lotu, co daje 12x18=216 ton. Przylot do Warszawy planowany jest na godz. 09:30, wg flightradar24 leciał z prędkością 702km/h, odległość Ałmaty - Warszawa to 4197 km, tak więc lot będzie trwał ponad 6 godz. Powinien wystartować jutro około godz. 03:00 naszego czasu.
Momo
4 lata temu
Jeśli nakazali to jest to darmowa która będzie od Morawieckiego bo jak bez maseczki na wybory. To są tajne
Kasia123
4 lata temu
W Czechach tez przylecial .i po konkretnej rozmowie z Czechem w Czechach okazalo sie.l...ze pic na wode fotomontaz
...
Następna strona