Austria-Polska. Zwycięstwo reprezentacji Polski w piłce nożnej na inaugurację el. Euro 2020
W czwartek w Wiedniu reprezentacja Polski w piłce nożnej rozegrała swoje pierwsze spotkanie w ramach eliminacji Euro 2020. Dzięki bramce Krzysztofa Piątka z 69' minuty spotkania podopieczni Jerzego Brzęczka pokonali reprezentację Austrii różnicą jednej bramki (Austria-Polska; 0:1). W grupie G Polacy zmierzą się w ponadto z Łotwą, Macedonią, Słowenią oraz Izraelem.
W eliminacjach do piłkarskich Mistrzostw Europy UEFA EURO 2020 bierze udział 55 europejskich reprezentacji. 10 kolejek fazy grupowej zaplanowanych zostało od 21 marca do 19 listopada 2019 r. Awans do turnieju głównego wywalczą najlepsze dwa zespoły każdej z dziesięciu grup. Pozostałych czterech uczestników wyłonią baraże. Wystąpią w nich najlepsze drużyny z poszczególnych dywizji Ligi Narodów, które nie uzyskały prawa gry w turnieju poprzez eliminacje.
W Euro 2020 wystąpi 24 drużyny. Rozpocznie się 12 czerwca 2020 r., a jego gospodarzami będzie dwanaście miast - dwunastu różnych państw. Półfinały i finał zostanie rozegrany na londyńskim Wembley.
Austria-Polska. Oglądalność meczu reprezentacji Polski
Reprezentacja Polski w dobrym stylu zainaugurowała eliminacje Euro 2020. Czwartkowe spotkanie przyciągnęło dużą ilość widzów przed telewizory. Transmisja na żywo dostępna była na trzech kanałach: TVP 1, TVP Sport i Polsat Sport.
Jak poinformował na Twitterze prezes TVP Jacek Kurski - obie anteny Telewizji Polskiej transmitujące to wydarzenie skupiły średnio 8,42 mln telewidzów, a w "piku" (szczytowym momencie oglądalności) - 9,64 mln. Oglądalność TVP 1 średnio 7,21 mln, "pik" 8,39 mln, natomiast TVP Sport - średnia 1,21 mln, "pik" 1,27 mln (dane z pomiaru oglądalności kanałów telewizyjnych metodą MOR).
Według danych telemetrycznych Nielsen Media Research, czwartkowy mecz reprezentacji Polski (Austria-Polska) na antenie TVP1 skupił średnio 4,4 mln widzów, co stanowiło ok. 29,8% wszystkich oglądających telewizję. TVP Sport w tym samym czasie śledziło średnio ok. 1 mln osób, ok. 6,7% wszystkich odbiorców.