Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Autostrada A2. Jest umowa na poszerzenie trasy Warszawa-Łódź

47
Podziel się:

Dokumentację w ciągu 19 miesięcy opracuje firma Transprojekt Gdański. Zainkasuje za nią 3,4 mln zł.

Budowa dodatkowych pasów została rozłożona na 3 lata. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
Budowa dodatkowych pasów została rozłożona na 3 lata. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł. (GDDKiA, GDDKiA)

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Prace przygotowawcze potrwają do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została rozłożona na 3 lata. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2.

- W przyszłym tygodniu na nieczynnym Punkcie Poboru Opłat rozpocznie się już układanie podbudowy - zaznaczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Umowa na przygotowanie analizy technicznej z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim została zawarta 11 marca 2019 r. Oznacza to, że prace przygotowawcze są prowadzone dla całego odcinka Warszawa - Łódź o długości 88 km.

Zobacz także: Obejrzyj: Fundusz Sprawiedliwości wspiera budowę "Budzika" dla dorosłych

- Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost. Spowoduje to, że w perspektywie kilku najbliższych lat może dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech, a na odcinku najbliżej Warszawy do czterech pasów ruchu w każdą stronę - zaznaczył minister Adamczyk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(47)
WYRÓŻNIONE
A-4!!!!
6 lat temu
Kiedy zabytkową autostradę A-4 pod Wrocławiem poszerzą??? Brak pasa awaryjnego i trzeciego pasa przy obecnym ruchu, dyskwalifikuje tę drogę z autostrad!!! Ruch na niej jest większy i wypadków więcej niż na A-2! Czy rząd tego nie dostrzega!!!
XB
6 lat temu
W Polsce buduje się drogi nie dla ludzi tylko dla celów politycznych! Łączą one tylko główne miasta nie uwzględniając tunelów tranzytowych! Przykładem faktycznie jest tu S8, która miała być drogą równoległą do A2 stąd te korki!
znawca
6 lat temu
od razu trzeba było robić trzy pasy, no ale dobre i to
NAJNOWSZE KOMENTARZE (47)
Bolek elektry...
6 lat temu
Brawo PiS. Tak trzymać.
Bolek elektry...
6 lat temu
Brawo PiS. Tak trzymać.
lex
6 lat temu
Od początku było wiadomo, ze autostrada A2 na tym odcinku jest za wąska , ale Rudy chciał mięć sukces na Euro .
Majo
6 lat temu
Jak by nie. Mogli odrazu po dwa pasy odbudować.. I za 5 lat się okaże że znowu pasa brakuje.
Przewidujący
6 lat temu
Rusza budowa ostatniego b.newralgicznego odcinka autostrady A1 , na odcinku Tuszyn - Częstochowa .Może warto od razu pomyśleć o trzech pasach i być choć raz " mądrym przed szkodą " / ..zaniechania /
...
Następna strona