Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Prace przygotowawcze potrwają do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została rozłożona na 3 lata. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.
W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2.
- W przyszłym tygodniu na nieczynnym Punkcie Poboru Opłat rozpocznie się już układanie podbudowy - zaznaczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Umowa na przygotowanie analizy technicznej z elementami koncepcji na budowę trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2 od węzła Łódź Północ do granicy z województwem mazowieckim została zawarta 11 marca 2019 r. Oznacza to, że prace przygotowawcze są prowadzone dla całego odcinka Warszawa - Łódź o długości 88 km.
- Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost. Spowoduje to, że w perspektywie kilku najbliższych lat może dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech, a na odcinku najbliżej Warszawy do czterech pasów ruchu w każdą stronę - zaznaczył minister Adamczyk.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.