"Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech odcinków autostrady A2 pomiędzy węzłem Kałuszyn (nazwa robocza Ryczołek), stanowiącym koniec obwodnicy Mińska Mazowieckiego, a początkiem obwodnicy Siedlec. Chodzi o 12-kilometrowy fragment od węzła Kałuszyn do węzła Groszki" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Najniższą ofertę, na kwotę 499 mln 759 tys. 123,99 zł, złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR z Zawiercia. Budżet zamawiającego to 530 mln 576 tys. 862,21 zł.
Pozostałe oferty:
- 520 883 980,19 zł, POLAQUA, Wólka Kozodawska;
- 538 248 000,00 zł, PORR, Warszawa (lider) oraz UNIBEP, Bielsk Podlaski;
- 539 971 524,90 zł, Mostostal Warszawa, Warszawa;
- 551 259 100,15 zł, China State Construction Engineering Corporation, Pekin, Chińska Republika Ludowa;
- 604 591 495,45 zł, STRABAG, Pruszków;
- 657 806 929,84 zł, BUDIMEX, Warszawa;
- 689 699 668,91 zł, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA, Kobylarnia (lider) oraz Mirbud, Skierniewice.
Jak podaje dyrekcja, oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. "Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2023 r." - czytamy.
"Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Groszki. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego" - dodano.
Czytaj także: A1 z ważną obwodnicą. "Nikt nie wierzył"
Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl