Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|

Autostrada A2. Znamy chętnych do budowy odcinka Groszki - Siedlce

23
Podziel się:

W sumie dziewięć ofert wpłynęło w przetargu na budowę autostrady A2 na odcinku od węzła Groszki do Siedlec. Z tego aż pięć ofert zmieściło się w kosztorysie GDDKiA.

Budowa A2. Znamy chętnych w przetargu
Budowa A2. Znamy chętnych w przetargu (GDDKiA)

Firma Polaqua złożyła najtańszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę trzeciego, a zarazem ostatniego odcinka autostrady A2 pomiędzy końcem obwodnicy Mińska Mazowieckiego a początkiem obwodnicy Siedlec.

Chodzi o ponad 12-kilometrowy fragment od węzła Groszki do węzła Siedlce Zachód (Swoboda). Wpłynęło dziewięć ofert, z czego pięć w kosztorysie GDDKiA.

Polaqua twierdzi, że zmieści się w kwocie nieco ponad 559 mln 161 tys. zł. Budżet GDDKiA to 629 mln 877 tys. zł.

Zobacz także: Obejrzyj: "Kontrakty przestały być opłacalne"

"Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy (30 proc.), termin realizacji kontraktu (10 proc.), cena (60 proc.)" - informuje GDDKiA.

Poza Polaqua oferty złożyli: China State Construction Engineering (591 mln zł), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor (594 mln zł), konsorcjum Porr i Unibep (609 mln zł), Mostostal Warszawa (blisko 610 mln zł), Strabag (614 mln zł), Mota-Engil Central Europe (648 mln zł), Stecol (727 mln zł) oraz Budimex (749 mln zł).

Na realizację zadania wykonawca będzie miał 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(23)
WYRÓŻNIONE
kierowca
5 lata temu
Czas opodatkować kościoły , czas zerwać konkordat. Z naszych podatków dajemy 19 mld. na utrzymanie tej kasty.Kler nie musi pławić się w luksusie za nasze.
Komora komorn...
5 lata temu
Głupota w Polsce nie zna miary. Najtańsza nie oznacza najlepsza. Aneksy do umowy pochłoną kolejne miliony. Tylko firmy które posiadają własny sprzęt oraz ludzi powinna dostać możliwość przejścia do 2 etapu przetargu. Firmy, które korzystają w większości z podwykonawców powinny od razu odpaść. Później są problemy z płatnościami.
Lol
5 lata temu
Po co autostrady w Polsce !! Żeby płacić na bramkach ? Nie wspominając o korkach !! Tylko drogi ekspresowe !!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (23)
bogdan
4 lata temu
Brawo PiS tak dalej.
wojtek
5 lata temu
Tyle odcinków do otwarcia, chyba księży zabraknie do poświęcenia to będzie problem Polaków
Ryszard
5 lata temu
Urzędów - Chodel - woj. Lubelskie - 35 lat ta droga jest bez remontu !!! masakra polecam się przejechać i samemu ocenić !
księgowy Alik
5 lata temu
nadprezes ma otwierać koperty - wygra ta firma która sponsornie w "gratisie" dwie wieże!
Parodia
5 lata temu
Cały centralny obszar północno-zachodniej Polski bez inwestycji drogowych. Droga krajowa nr 22 – droga krajowa klasy GP oraz klasy S o długości około 460 km prowadząca od przejścia granicznego polsko-rosyjskiego w Grzechotkach do granicy polsko-niemieckiej w Kostrzynie, która przebiega przez w/w obszar Polski dosłownie "pęka w szwach" Mieszkańcy miejscowości położinych wzdłuż DK22 planują przeprowadzać protesty w związku z dużym natężeniem ruchu na DK22 oraz brakiem inwestycji mających na celu odciązenie drogi krajowej 22 tzn. budowy trasy szybkiego ruchu lub autostrady.
...
Następna strona