Budowa zarówno tego, jak i pozostałych będących w realizacji odcinków jest ostatnim brakującym fragmentem autostrady A1 w Polsce. Po jej ukończeniu całkowita długość tej trasy wyniesie ok. 570 km.
Trasa A1 między węzłami Piotrków Trybunalski Południe a Kamieńsk będzie biegła śladem obecnej DK1. W miejsce dwóch pasów ruchu w każdym kierunku pojawią się po trzy pasy dla każdej jezdni. Znikną wszystkie jednopoziomowe skrzyżowania, a w miejscach połączenia autostrady A1 z najważniejszymi szlakami regionu pojawią się bezkolizyjne węzły - zapewnia GDDKiA w komunikacie.
W efekcie dzięki nowej trasie łatwiejszy stać się ma dostęp do polskich portów na Bałtyku nie tylko dla mieszkańców Polski, ale także dla przedsiębiorców z Czech, Słowacji czy Węgier.
Nowe rozwiązania w przetargu
By skrócić procedury wyboru wykonawców w przetargu, GDDKiA wprowadza nowe standardy. Są to m.in. kryteria oceny ofert, niezależne od warunków udziału w postępowaniu. To pozwoli na korzystanie z procedury odwróconej w postępowaniach przetargowych w sposób dużo bardziej efektywny niż dotychczas, czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji.
Procedura odwrócona polega na ocenie w pierwszej kolejności samych ofert. Wszyscy wykonawcy są zobligowani do złożenia jedynie wstępnych oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Weryfikacja podmiotowa, przed wyborem oferty najkorzystniejszej, na podstawie wszystkich przedłożonych dokumentów, dotyczy zwłaszcza tego wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, tłumaczy Dyrekcja.
Termin składania ofert wskazany w ogłoszeniu o zamówieniu to 22 stycznia 2019 r.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl