"Umowa będzie w szczególności obejmowała wyposażenie autostrady w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale również oświetlenie dróg i budowę ekranów akustycznych" - informują drogowcy. Autostradowa obwodnica Częstochowy nie ma szczęścia. W kwietniu GDDKiA rozwiązała kontrakt z budującą drogę włoską firmą Salini. Ostatnio drogowcy ogłosili przetarg na dokończenie prac, ale nie było chętnych.
Jak wskazuje GDDKiA, obecnie na budowie trwa profilowanie i humusowanie skarp. Wykonywane są roboty ziemne: wykopy i nasypy, również na drogach poprzecznych. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej. Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników, oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego.
A1 łączona w całość. Będzie miała ok. 580 km długości
Od początku sierpnia dostępny dla kierowców jest fragment A1 od węzła Częstochowa Południe do węzła Pyrzowice. Wówczas, podczas otwarcia drogi, premier Mateusz Morawiecki obiecał, że droga będzie oddana w tym roku.
Przebiegająca przez środek Polski autostrada A1 w sumie będzie miała około 580 km długości i połączy Gdańsk z granicą z Czechami w Gorzyczkach. Obecnie gotowych jest niecałe 480 km z czego 152 km to odcinek koncesyjny.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl