Aktualizacja
We wtorek wieczorem udało się usunąć awarię, o czym informowały poszczególne banki.
Od godziny 17:21 do 20:06 w serwisie downdetector.pl odnotowano 270 zgłoszeń dotyczących problemów z płatnościami kartami Visa. Zgłoszenia dotyczą wyłącznie Polski. Pochodzą m.in. z Warszawy, Krakowa, Poznania czy Trójmiasta. Downdetector.pl raportuje zdarzenia, gdy liczba zgłoszeń o problemie jest znacząco wyższa niż standardowa liczba zgłoszeń dla danej pory dnia.
Problemy z płatnościami w całej Polsce. Internauci alarmują
O problemach piszą również użytkownicy mediów społecznościowych. "Właśnie wróciłem z #netto, gdzie nastąpiła jakaś awaria i nie można było płacić kartą. Awaria dotknęła również #żabkę i pobliskie bankomaty, co doprowadziło do paraliżu sklepów" - czytamy w jednym z wpisów na Twitterze.
W poście opublikowanym na profilu jednej z gdańskich pływalni czytamy z kolei o "ogólnopolskiej awarii terminali".
Problem zgłasza również jedna z działających w Krakowie pizzerii, prosząc klientów o płacenie gotówką. "Niestety u naszego dostawcy terminali płatniczych jest awaria, przez co na chwilę obecną, zarówno na miejscu, jak i w dowozie nie jesteśmy w stanie przyjmować płatności kartą w naszych obu lokalizacjach" - głosi treść wpisu.
W celu potwierdzenia doniesień o awarii kart płatniczych money.pl skontaktował się z przedstawicielami Pekao S.A., ING Banku Śląskiego oraz Santander Bank Polska. Rzecznik Pekao S.A. Paweł Jurek poinformował nas, że bank do tej pory nie otrzymał żadnych niepokojących sygnałów od swoich klientów. "Nie mamy potwierdzenia, że u nas jest awaria" - przekazał nam niedługo później rzecznik ING Piotr Utrata.
Biuro prasowe Visa Polska w przesłanym money.pl w środę oświadczeniu podkreśliło, że firma "jest świadoma problemu, który dotknął niektórych posiadaczy kart dokonujących płatności w Polsce". "Systemy Visa działały w tym czasie normalnie, natomiast my współpracowaliśmy z naszymi partnerami, by udzielić im wsparcia i zbadać okoliczności powstania tej sytuacji" - czytamy.
Problemy z terminalami. PolCard informuje klientów
Tymczasem we wtorek późnym wieczorem o utrudnieniach dotyczących autoryzacji transakcji poprzez terminale płatnicze poinformował jeden z operatorów - PolCard. Dzwoniąc pod numer infolinii firmy, klienci słyszą komunikat o treści: "Uprzejmie Informujemy, że w chwili obecnej występują utrudnienia z autoryzacją transakcji. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu. Za utrudnienia przepraszamy".
PolCard, jako dostawca terminali płatniczych, obsługuje ponad 210 tys. urządzeń w całym kraju.