BOŚ Bank wcześniej poinformował swoich klientów o tym, że systemy internetowe BOŚBank24 i usługa TeleBOŚ będą niedostępne. Ich wyłączenie miało trwać od piątku 22, do końca weekendu, jednak konsumenci nadal nie mają do nich dostępu.
"Żenada. Pozostaje od weekendu bez gotówki (…)" – piszą klienci w komentarzach pod postem BOŚ Banku o awarii.
Tymczasem na stronie internetowej banku widnieje wyłącznie lakoniczna informacja o „chwilowych problemach z możliwością zalogowania się do systemów bankowości elektronicznej BOŚBank24 oraz iBOSS24”. Bank zapewnia w niej, że pracuje nad jak najszybszym przywróceniem ich działania.
Weekendowe wyłączenie było związane z przejściem na nowy system bankowości internetowej. Zmianie miały ulec narzędzia autoryzacji – od teraz klienci mieli otrzymać możliwość autoryzacji mobilnej lub kodem SMS.
Jest to pokłosie zmiany przepisów, które mają wejść w życie od 14 września. Rozporządzenie delegowane Komisji Europejskiej dotyczy m.in. tzw. silnego uwierzytelnienia klienta, które ma zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z usług oferowanych elektronicznie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl