"PKO BP omyłkowo pobrało ode mnie dziś w nocy 173 miliardy pln prowizji. Czy należą mi się odsetki ustawowe od banku? ( wychodzi około 44 miliony pln/doba) - napisał na platformie X jeden z klientów banku.
PKO BP w odpowiedzi na pytania money.pl przyznało, że w "wyniku błędu technicznego doszło do niewłaściwego zaksięgowania prowizji na rachunkach części klientów korporacyjnych".
"Pracujemy nad rozwiązaniem problemu i automatycznym skorygowaniem błędu. Za utrudnienia przepraszamy" - informuje bank.
Bank poradził już sobie z awarią.
"Informujemy, że w wyniku błędu technicznego po stronie banku doszło do nieprawidłowego naliczenia prowizji na rachunkach niewielkiej części Klientów Korporacyjnych. Problem został szybko przez bank zidentyfikowany, salda Klientów zostały skorygowane. Za zaistniałą sytuację bardzo przepraszamy wszystkich Klientów, których ta sytuacja dotknęła" - informował w czwartek tuż przed godz. 12.00
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To kolejna awaria w polskich bankach.
30 lipca informowaliśmy, że wystąpiły trudności w płatnościach kartą w całym kraju. Problemy zaczęli zgłaszać klienci banków PKO BP, Santander, Pekao czy ING. Posiadacze kart Visa i Mastercard sygnalizowali, że nie mogą dokonywać płatności.
W połowie lipca seria usterek technicznych zakłóciła działanie usług linii lotniczych, banków i giełdy w Londynie. Rozległa seria awarii rozprzestrzeniła się od USA po Azję po tym, jak firma Microsoft poinformowała o usterce wszystkich swoich usług online. Australijski rząd i tamtejsze media donoszą, że może to mieć związek z ostatnią aktualizacją systemów cyberbezpieczeństwa firmy CrowdStrike.
PKO BP to największy w Polsce bank uniwersalny. Ma ok. 12 mln klientów. W I kwartale 2024 r. zanotował 2 mld zł zysku. Za 2023 r. miał 5,5 mld zł zysków, a wartość aktywów przekroczyła 500 mln zł. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji PKO BP.