Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Robert Kędzierski
|
aktualizacja

Awaryjne lądowanie na Lotnisku Chopina samolotu LOT-u z Kopenhagi

197
Podziel się:

Samolot LOT-u z Kopenhagi zgłosił awarię. Około godziny 12.20 wylądował bezpiecznie w Warszawie w asyście służb lotniskowych i miejskich - poinformowała w niedzielę PAP rzecznik portu Anna Dermont. Są doniesienia o przyczynach incydentu.

Awaryjne lądowanie na Lotnisku Chopina samolotu LOT-u z Kopenhagi
Awaryjne lądowanie na lotnisku Chopina (East News, Reporter, Tomasz Jarzembowski)

Artykuł jest aktualizowany

"LOT-owski embraer 195 z CPH (Kopenhagi - PAP) wylądował awaryjnie ok. godz. 12.00 w asyście służb lotniskowych" - poinformowała Dermont. Dodała, że stołeczny port oczekiwał na maszynę w "pełnej gotowości".

Trasę, jaką odbył samolot na ostatnim etapie, można sprawdzić na stronach FlightRadar24. Wyraźnie widać, że maszyna krążyła nad lotniskiem zanim wylądowała.

Znana jest już prawdopodobna przyczyna problemów. "W samolocie typu Embraer 195 o znakach rejestracyjnych SP-LNP, w czasie lotu z Kopenhagi do Warszawy wystąpiła usterka układu hamulcowego. Zgodnie z procedurami, pilot zgłosił lądowanie awaryjne oraz poprosił o asystę służb lotniskowych" - wyjaśnił w rozmowie z PAP rzecznik LOT-u Krzysztof Moczulski.

Potwierdził też, że maszyna wylądowała o godz. 12.20. Dodał, że samolot bezpiecznie zjechał na stanowisko postojowe.

Jak wygląda procedura awaryjnego lądowania?

Zrzucanie paliwa przez samolot, które miało miejsce przed awaryjnym lądowaniem, jest standardową procedurą stosowaną w sytuacjach awaryjnych, aby zmniejszyć masę maszyny przed lądowaniem.

Samoloty mają określoną maksymalną masę lądowania, która jest zazwyczaj niższa niż masa startowa. W przypadku konieczności awaryjnego lądowania, zrzucenie paliwa pozwala na osiągnięcie bezpiecznej masy, co minimalizuje ryzyko uszkodzenia podwozia oraz innych elementów konstrukcyjnych samolotu podczas lądowania.

Procedura lądowania awaryjnego rozpoczyna się od zgłoszenia przez załogę sytuacji awaryjnej do kontroli ruchu lotniczego. Następnie kontrolerzy lotów priorytetowo kierują samolot na najbliższe odpowiednie lotnisko.

W przypadku zrzutu paliwa, załoga wykonuje tę operację nad wyznaczonymi obszarami, z dala od zamieszkałych terenów, aby zapewnić bezpieczeństwo na ziemi. Po zrzuceniu paliwa, samolot kontynuuje lot w kierunku lotniska, gdzie służby ratunkowe są już w pełnej gotowości.

Lotnisko, na którym ma odbyć się lądowanie awaryjne, przygotowuje się do przyjęcia samolotu poprzez mobilizację wszystkich dostępnych służb ratunkowych, w tym straży pożarnej, pogotowia ratunkowego oraz służb technicznych. Na pasie startowym rozmieszczane są specjalistyczne pojazdy i sprzęt, gotowe do natychmiastowej interwencji w razie potrzeby. Kontrola ruchu lotniczego koordynuje działania, zapewniając, że inne operacje lotnicze są wstrzymane lub przekierowane, aby umożliwić bezpieczne lądowanie awaryjne.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2023 r. lotnisko obsłużyło 18,5 mln podróżnych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(197)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
MarekUczen
1 tyg. temu
Gdzie jest takie miejsce zrzutu paliwa kolo Warszawy....I jak zachowuje się paliwo po zrzuceniu, spada na ziemię czy odparowuje.
Micki
1 tyg. temu
Embrarer 195 zrzuca paliwo? Ciekawe jak. To jest licencja poetica rzecznika...
Jan N.
1 tyg. temu
Jakiż to dziennikarski orzeł skonstatował, że masa samolotu lądującego jest ZAZWYCZAJ niższa niż startującego? I czy naprawdę jest przekonany, że MUSI informować o tym epokowym odkryciu czytelników?
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
WAW
1 tyg. temu
To wylądował czy lotnisko go oczekuje?
Max
1 tyg. temu
To służby go nie zauważyły jak lądował? Może trzeba ich poinformować żeby już nie czekali, skoro wylądował
Pytający;
1 tyg. temu
"Znana jest już prawdopodobna przyczyna problemów. "W samolocie typu Embraer 195 o znakach rejestracyjnych SP-LNP, w czasie lotu z Kopenhagi do Warszawy wystąpiła usterka układu hamulcowego." Jak to jest, że w czasie lotu występuje usterka układu hamulcowego? To samolot w czasie lotu hamuje układem hamulcowym?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (197)
dvewv
1 tyg. temu
Dzień wcześniej ten sam samolot lecąc z Wilna miał tą samą usterkę, ale bez asysty chłopaki lądowali. Kapitan to stary wyga i wybrał bez asysty. Przez noc naprawiali, ale nie naprawili jak widać i się powtórzyło.
ja undefined
1 tyg. temu
To Moczólski już nie pracuje?
Kekiku
1 tyg. temu
Jak powiedział " Szogun" komorowski: Polski pilot poleci i na drzwiach od stodoły! Taki też plan wdrożył w życie nierząd nieudaczników i nieuków od tuska, pewnie usłyszymy o takich wypadkach częściej.
hmmmm
1 tyg. temu
Znowu jakiś nielot nie umiał włączyć bezpiecznika? Dać mu order orła.
Pilot tego Em...
1 tyg. temu
Ten samolot nie może zrzucić paliwa. On po prostu je wypalał. Po co pisać takie bzdury?
...
Następna strona