Spar International, Spar Group i Spar Polska podpisały porozumienie, które potwierdza, że Spar Group jest wyłącznym operatorem marki Spar na terenie Polski - podaje portal dlahandlu.pl.
Czytaj też: Spar przejmuje Piotra i Pawła. Podpisano umowę
W ramach porozumienia, spółki grupy kapitałowej Bać-Pol nie mają już prawa do używania znaku marki Spar. Tym samym Spar Group jest wyłącznym licencjobiorcą marki Spar w Polsce. Detaliści, którzy chcą działać pod marką Spar, mogą kontaktować się ze spółką Wasz Sklep Spar, która jest "zainteresowana dynamicznym rozwojem sieci pod tą nazwą".
"SPAR International dokonał przeglądu swojej strategii w Polsce i, kierując się znacznym zainteresowaniem potencjalnych przyszłych partnerów, zakończył proces wyboru nowego partnera licencyjnego dla marki SPAR w Polsce. Wkrótce ogłosimy naszą decyzję" - zapowiadali już w lutym 2019 r. przedstawiciele Spar International, kiedy to wypowiedziano Bać-Polowi umowę masterfranczyzową na znak Spar.
Na początku października 2019 r. firma Spar Group podpisała umowę nabycia większościowych udziałów w sieci Piotr i Paweł. Niespełna dwa miesiące później otworzyła w Warszawie swój pierwszy sklep Eurospar (Piotr i Paweł po rebrandingu). W ciągu 5 lat spółka zamierza rozwinąć sieć Spar w naszym kraju do 400 sklepów.
Jak informuje dlahandlu.pl, z 250 placówek franczyzowych Spar w Polsce zostało około 130. W kwietniu 2019 r. było ich jeszcze 243, co oznacza, że w kilka miesięcy sieć skurczyła się o ponad 110 placówek.
Spółka Bać-Pol jest w restrukturyzacji. W 2018 r. wypracowała przychody na poziomie przekraczającym 333 mln zł, strata sięgnęła ponad 7,6 mln zł. Rok wcześniej przychody firmy sięgały ponad 812 mln zł, a dochód nieznacznie przekraczał 5,5 mln zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl