Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|
aktualizacja

Bankructwa firm. To był ciężki rok dla branży transportowej

190
Podziel się:

Mimo, że do końca grudnia zostało kilka dni, wciąż czekają nas bankructwa. W 2018 roku upadnie w sumie około 1100 firm. Pogarsza się sytuacja w branży transportowej, lepiej wygląda przyszłość branży budowlanej.

Polska jest europejską potęgą transportową. Wszystko dzięki niższym cenom.
Polska jest europejską potęgą transportową. Wszystko dzięki niższym cenom. (East News, Karolina Misztal/REPORTER)

"W listopadzie zmniejszyła się liczba niewypłacalnych podmiotów gospodarczych i wyniosła 51 przedsiębiorstw. Oznacza to spadek o 24 proc. wobec października i o 4 proc. względem listopada 2017 roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na skutek niewypłacalności działalność zakończyło 618 przedsiębiorstw, czyli o 5,6 proc. więcej wobec 2017 roku. Na podstawie dotychczasowych danych i w odniesieniu do sytuacji gospodarczej KUKE (Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych) podtrzymuje dotychczasową prognozę 1100 upadłości i restrukturyzacji w 2018 roku" - napisano w raporcie, który przytacza PAP.

Z obserwacji KUKE wynika, że sytuacja w branży budowlanej stabilizuje się, pogarsza zaś w branży transportowej.

"(...) Również obserwowana przez nas branża budowlana – mimo, że utrzymuje wysoki poziom restrukturyzacji i upadłości – jest stabilna. Wynika to m.in. z tego, że po kryzysie 2012 roku branża nauczyła się ostrożnie podchodzić do sytuacji rynkowej i z wyprzedzeniem reagować na potencjalne zagrożenia" - napisano.

Zobacz także: Unikanie opodatkowania to grzech? Ksiądz odpowiada

"Jednocześnie uważnie obserwujemy sektor transportowy. Boryka się on obecnie z trudnościami – przede wszystkim brakami w kadrze wykwalifikowanych kierowców i wysokimi cenami paliw – które zmniejszają uzyskiwane marże. Tym samym – mimo dużego popytu na usługi transportowe – notujemy tendencje wzrostową upadłości i restrukturyzacji. Dodatkowo w połowie 2020 roku koszty działalności mogą wzrosnąć przez zmianę przepisów dotyczących pracowników delegowanych, co może jeszcze bardziej utrudnić funkcjonowanie sektora” – czytamy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(190)
WYRÓŻNIONE
bgsf
6 lat temu
czyli PIS wywiązuje się z obowiązków i likwiduje Polskie firmy
Pic
6 lat temu
Panowie nie oszukujmy się jeździłem 25 lat firma ma 150.aut a mi podwyżki nie dali nareszcie wzięli się za tych oszustw nie żal mi dorobkiewiczuw okradala kierowców domy budowali wypłaty na raty czas zakończyć oszustwo
2869rumcajs
6 lat temu
Może napiszcie prawdę ile kierowców odeszło z polskich firm transportowych do niemieckich i norweskich firm transportowych tylko z tego powodu że właściciele naszych firm zrobili wszystko aby tak się stało powód zarobki minimalne jak najwięcej oszukać pracownika wydoić go jak można a zyski inwestować w domy za granicą nie w firmę.A teraz mają skutek oszuści i kanciarze wiec niech nie narzekają że nie mają kierowców.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (190)
Mustang
6 lat temu
Nie ma co narzekać. Jest wiele firm transportowych które sobie doskonale radzą i dają zatrudnienie. Pracuję w Blau Speed i nie ma problemów i z pieniędzmi i z umową.
robo
6 lat temu
Strasznie dużo bankructw. Całe szczęście, że pracuje w stabilnej firmie i nie muszę się o nic martwic. Zatrudniłem sie w Blau Speed 2 lata temu i wszystko jest w porządku
Joy
6 lat temu
Normalna rzecz, słabi padają mądrzejsi zostają. Bardzo dobrze. Jeżdżenie za głodowe stawki tak się kończy a brak wiedzy z zakresu zarządzania decyduje. Jeżeli ktoś rządzenie myli z zarządzaniem to niech się pakuje i nie psuje biznesu.
Oko
6 lat temu
Poczekamy jeszcze parę miesięcy i zobaczymy jak wygląda świat bez sojuszników sorry mamy Orbana!!
Jarosław K
6 lat temu
Dzięki PISowi będzie bezpieczniej na drogach, mniej transportowców, mniej wypadków
...
Następna strona