Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Barbenheimer pomoże Agorze wyjść na prostą

6
Podziel się:

Filmy "Barbie" oraz "Oppenheimer" dały kinom szansę na odbudowania frekwencji po pandemii. Skorzystać na tym może Agora, właściciel sieci kin Helios - pisze "Puls Biznesu". Do tej pory to segment kinowy był jej podporą.

Barbenheimer pomoże Agorze wyjść na prostą
"Barbie" to jedna z najgłośniejszych premier kinowych w ostatnim czasie (Getty Images, Beata Zawrzel/NurPhoto)

Film "Barbie" w weekend otwarcia na całym świecie zarobił 337 mln dol., z czego prawie połowę tylko w USA i Kanadzie. Debiutujący na ekranach tego samego dnia "Oppenheimer" przyniósł twórcom 174 mln dol. globalnie, z czego 80,5 mln dol. w Stanach Zjednoczonych. "Obydwa filmy spowodowały, że to był najlepszy weekend dla kin w Ameryce Północnej od czasu, kiedy wybuchła pandemia. W Polsce było podobnie" - czytamy.

- Na podstawie naszych danych szacujemy, że w Polsce na "Barbie" w weekend otwarcia mogło pójść około pół miliona widzów, a na "Oppenheimera" mniej więcej o połowę mniej, czyli około 250 tys. widzów. W tym roku był to drugi najlepszy weekend pod względem frekwencyjnym - stwierdził Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Barbie" (2023) - zwiastun filmu.

Dziennik upatruje tych wyników w kampanii marketingowej wokół obu filmów. "Zestawienie dwóch tak skrajnie od siebie różnych filmów stworzyło fenomen Barbenheimera, który przetoczył się przez media społecznościowe, przyciągając uwagę" - czytamy.

Agora chce wyjść na prostą. Segment kinowy odbija

Według "PB" Barbenheimer pomoże Agorze, właścicielowi kin Helios, bo od kwietnia do czerwca sprzedaż biletów "prawdopodobnie wypadła gorzej" niż przed rokiem. - Sam II kwartał frekwencyjnie w kinach był kilka procent słabszy niż rok wcześniej, ale dostrzegamy, iż w branży kinowej, nie tylko w sieci Helios, następuje lepsza monetyzacja klienta. Widać to było w I kwartale, stąd choć wolumenowo może być słabszy II kwartał, to przychody mogą być wyższe. W III kwartale może być widać bardzo mocny wpływ "Oppenheimera" i "Barbie". A IV kwartał tradycyjnie jest mocnym sezonem w polskich kinach - mówi Maciej Bobrowski, analityk DM BDM.

Odbijający segment kinowy, który do tej pory był największym w Agorze, pomoże spółce wyjść na prostą. W tym roku analitycy spodziewają się jeszcze straty, ale w kolejnych latach firma ma być już rentowna

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
No nie...
rok temu
Jeszcze trzeba wysłać akwizytorów z prezentami do dyrektorów szkół, żeby zmusić rodziców do płacenia za ogłupianie dzieci filmami w których przemycane są różne zatruwające umysły ideologie.
Ken
rok temu
Wystarczy obniżyć ceny popcornu.
oldman
rok temu
Gazeta Wyborcza to gorzej niż fake news :-(
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Janek
rok temu
uważam ze noszenie krótkich spodenek w zime powinno być zakazane łatwo się przeziębić i grype można złapać
Anna
rok temu
Bilet 17zl, popcorn 25. Wyjście w 4 z dziećmi to 150zl. A na sali popcornowe towarzystwo dziczy. Nie , dziękuję.
Boogi
rok temu
Dzięki za info ze Helios jest koszerny. Przerzucam się na książki.
oldman
rok temu
Gazeta Wyborcza to gorzej niż fake news :-(
Ken
rok temu
Wystarczy obniżyć ceny popcornu.