Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|

"Będę bronił Okęcia". Trzaskowski uważa, że budowa CPK to "wyrok śmierci dla lotniska"

154
Podziel się:

Budowa CPK to wyrok śmierci dla warszawskiego lotniska - mówi "DGP" Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. Podkreślił, że w sprawie planów zamknięcia stołecznego portu lotniczego po otwarciu Centralnego Portu Komunikacyjnego ma jasne stanowisko.

"Będę bronił Okęcia". Trzaskowski uważa, że budowa CPK to "wyrok śmierci dla lotniska"
Prezydent Warszawy chce bronić Lotniska Chopina (East News, materiały prasowe, Foster+Partners, Tomasz Jędrzejowski REPORTER)

- Dla mnie głównym problemem CPK było to, że to był projekt przez PiS palcem na wodzie pisany. Nie dziwię się, że nowy rząd w tej chwili chce najpierw sprawdzić, czy to w ogóle jest racjonalny pomysł - powiedział Rafał Trzaskowski w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".

- Natomiast dla Warszawy Okęcie jest jednym z największych atutów. Mamy port lotniczy w centrum miasta, dobrze skomunikowany, na co wydaliśmy setki milionów złotych. Będę bronił Okęcia dlatego, że budowa CPK to wyrok śmierci dla warszawskiego lotniska. Mam tu jasne stanowisko - podkreślił prezydent stolicy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Nowa Škoda Kodiaq PHEV na trasie do Wisły

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, ma zostać uruchomiony w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie w sposób modułowy rozbudowywany.

Decyzja o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego w okolicy Baranowa zapadła w 2017 r. Jak twierdzą autorzy koncepcji, jednym z głównych założeń i warunków sukcesu nowego portu, jest zamknięcie Lotniska Chopina z chwilą oddania CPK.

Lotnisko Chopina na sprzedaż?

Ze strony polityków Koalicji Obywatelskiej pojawiły się zarzuty, że ówczesny rząd PiS planowal sprzedać atrakcyjnie zlokalizowane grunty Lotniska Chopina deweloperom.

Wiąże się to z faktem, że rządowa strategia dla lotnictwa cywilnego wprost przewiduje przeniesienie całego pasażerskiego i towarowego ruchu z Okęcia do nowego CPK. Formalna decyzja rzeczywiście jeszcze nie zapadła, ale kierunek i cel został jasno wyznaczony: gdy otwarty zostanie Centralny Port Komunikacyjny, cywilne Lotnisko Chopina ma zostać zamknięte.

I nawet jeśli na Okęciu pozostałoby lotnisko wojskowe (a czy tak będzie, wciąż nie wiadomo), to znaczna część zajmowanych dziś gruntów zostanie uwolniona i będzie mogła zostać przeznaczona na inny cel. O tym również mówi się już od sześciu-siedmiu lat. Politycy PiS i związane z ich środowiskiem osoby otwarcie mówiły, że mogłyby tam powstać nowe osiedla mieszkaniowe albo dzielnica rządowa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(154)
WYRÓŻNIONE
CpK
9 miesięcy temu
Twoje słowa są w interesie niemiec i holandii, a nie Polski. Pod plaszczykiem obrony warszawy przemycasz tresci szkodliwe dla całego kraju. Wstyd.
Nurni
9 miesięcy temu
Swoją drogą to dziwię się, że to nie on dostał nagrodę "DZBANA ROKU" !!!
Tyrol
9 miesięcy temu
Co on bredzi? Cpk to projekt palcem na wodzie? To setki kilometrów nowych tras kolejowych, których budowa lub modernizacja dawno jest w toku. Pod lotnisko wykupione grunty, znalezione firmy, zapewnione finansowanie. Weź Rafałek się za zwężnie ulic, tylko to potrafisz.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (154)
Luis
6 miesięcy temu
CPK konieczne
Adam
8 miesięcy temu
Wykonuje polecenia rezygnacji z CPK i szuka neutralnego usprawiedliwienia się przed opinią publiczną jakim jest ratowanie Okęcia. Chce się odciąć od naklejki sługusów Berlina.
olo
8 miesięcy temu
Przecież CPK to będzie supernowoczesne lotnisko dla Warszawy, czego Trzaskowski nie rozumiesz? Nie ma co żałować Okęcia, bo jakbyśmy tak myśleli to do dzisiaj awionetki by lądowały na Polach Mokotowskich i żadnego Okęcia by nie było. To się nazywa rozwój. On będzie walczył z hubem we Frankurcie nad Menem duoportem, czyli nie rozumie różnicy pomiędzy hubem lotniczym a lotniskiem regionalnym. Ludzie głosujcie wszystko jedno na kogo tylko nie na niego, niech się czegoś nauczy, że bredni nie można wygadywać, bo wyborcy to nie ciemna masa. Sam kładkę budował to nie wie jak się inwestycje przygotowuje, że ciągle powtarza brednie o pilnowaniu łąki, no chyba że on w tym m.st. Warszawa nic nie robi bo za niego pracują wiceprezydenci
Obiektywny
9 miesięcy temu
Panie Trzaskowski , a dlaczego pań nie wspomnisz , o tym że mieszkańcy ,co mieszkają blisko lotniska ,tegoż lotniska nie chcą , bo to hałas . Ja się pytam , jacy urbaniści pozwolili budować tam osiedla , przecież na początku ,tam było szczere pole ,lotnisko było tam pierwsze , ludzie osiedlający się tam wiedzieli że tam jest port lotniczy , a teraz warczą że nie idzie spać ,. To samo jest na wsiach , ludzie z miast budują się na wsi , bo takie jest dzisiaj trendy , a jak już zamieszkają , to przeszkadza im ż e rolnik orze pole , że wozi obornik śmierdzący ,że kombajn kurzy i hałasuje , coś z tymi mieszczuchami jest nie halo .
Prol
9 miesięcy temu
Trzaskowski sam chciałby przejąć grunt Okęcia i to co mówi jest tylko perfidną grą. Przecież obiektywną prawdą jest to, że warszawskie lotnisko dusi się i nie ma żadnych szans na rozbudowę, bo otoczone jest osiedlami. Założenia przyjęte w planach budowy CPK wcale nie przewidywały likwidacji portu lotniczego na Okęciu. Lotnisko miało pozostać, tyle tylko, że jako krajowe, z mniejszą ilością obsługiwanych samolotów.
...
Następna strona