Na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A została podpisana umowa na projekt dwóch nowych przystanków na linii średnicowej w Warszawie - przy rondzie de Gauelle’a oraz pomiędzy ulicą Solec a Wybrzeżem Kościuszkowskim. Nowe przystanki ułatwią dostęp do kolei i poprawią komunikację w stolicy. Wykonawca przeanalizuje i zaproponuje najkorzystniejszy wariant budowy nowych obiektów.
– Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zdecydowanie najważniejsza inwestycja kolejowa w aglomeracji warszawskiej w ciągu ostatnich lat powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury - Cieszę się, że przy tej okazji mogą powstać dodatkowe przystanki, które uwzględnią potrzeby komunikacyjne mieszkańców Warszawy i podróżnych z aglomeracji - podsumował Bittel. Zdaniem ministra przy odpowiedniej współpracy z samorządem, nowe stacje mogą stać się alternatywą lub uzupełnieniem warszawskiego metra.
Prace projektowe przewidują szerszy i wyższy tunel linii średnicowej. Zgodnie z założeniami Master Planu dla Warszawy dokumentacja projektowa przebudowy linii średnicowej będzie uzupełniona o nowe łącznice kolejowe. Będą wykonane projekty dwutorowych linii z Warszawy Wschodniej w kierunku Gdańska oraz Białegostoku.
Wartość podpisanej w kwietniu umowy to 16 mln zł (netto). Łączna wartość umowy podstawowej z 2018 roku i umowy podobnej z kwietnia 2021 to około 40 mln złotych. Zakończenie prac projektowych planowane jest do końca 2022 roku.