InPost opublikował na swojej stronie nowy cennik. Zmiany wejdą w życie od 1 marca 2023 r.
Nowe ceny usług InPostu
Zgodnie z nowym cennikiem usługa Paczkomat 24/7 dla klienta biznesowego będzie kosztować: 12,13 zł (gabaryt A), 13,76 zł (gabaryt B) i 17,53 zł (gabaryt C). Poprzedni cennik, obowiązujący od 1 maja 2022 r., zakładał, że usługa kosztowała odpowiednio: 10,19 zł, 11,56 zł i 14,73 zł.
Natomiast koszt usługi Manager Paczek dla klienta detalicznego wynosić będzie: 16,99 zł (gabaryt A), 18,99 zł (gabaryt B) i 20,99 zł (gabaryt C). Wcześniej cena tej usługi wynosiła odpowiednio: 14,69 zł, 15,69 zł i 17,39 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dobry rok za InPostem
Według informacji przekazanych przez spółkę Grupa InPost dostarczyła w 2022 r. 744,9 miliona przesyłek. To aż o 44 proc. więcej niż rok wcześniej.
W Polsce, czyli na głównym rynku, gdzie funkcjonuje InPost, wolumen przesyłek wyniósł 508,4 miliona paczek, co jest wzrostem 20 proc. rok do roku. Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 236,5 miliona sztuk (wzrost o 153 proc. w porównaniu z rokiem wcześniej). Sam przejęty przez InPost w 2021 r. Mondial Relay dostarczył 213,1 miliona przesyłek (wzrost o 151 proc. rok do roku).
- W czwartym kwartale 2022 r. InPost dostarczył 222 miliony przesyłek, co przełożyło się na 23 proc. wzrost, w tym w Polsce 149,4 miliona (wzrost o 18 proc. rok do roku), a na innych rynkach 72,6 miliona (wzrost o 35 proc. rok do roku).
- Na koniec 2022 r. InPost miał 27 939 paczkomatów, w tym w Polsce 19 306 (wzrost o 17 proc. rok do roku), a na rynkach zagranicznych 8 633 (wzrost o 120 proc. rok do roku).
- Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 2,9 miliona w Polsce (wzrost o 21 proc. rok do roku) i 651 tys. (wzrost o 196 proc. rok do roku) na rynkach zagranicznych.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.