- Przed pandemią przewoziliśmy z Warszawy 3 mln pasażerów. W tym roku przewidujemy wynik na poziomie 4,8 mln podróżnych z Lotniska Chopina - powiedział Jozsef Varadi, CEO Grupy Wizz Air, na konferencji prasowej w Warszawie.
Podkreślił, że liczba pasażerów i operacji lotniczych Wizz Aira wróciła już do poziomu sprzed pandemii COVID-19. - Mamy jasny cel w Polsce: z numeru dwa chcemy zostać liderem rynku - dodał Varadi. Udział węgierskiego przewoźnika w polskim rynku w lecie tego roku sięgnął 23 proc. Numerem jeden jest dziś Ryanair.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wizz Air chce rosnąć na Lotnisku Chopina
- Przepustowość Lotniska Chopina jest ograniczona. Robimy wszystko, aby każdy pojawiający się wolny slot, zagarnąć dla nas. Warszawa to nasz priorytet - stwierdził. We wtorek ogłosił, że Wizz Air wprowadza do warszawskiej bazy nowy samolot i otwiera nową trasę - do Genui we Włoszech. Połączenia te będą realizowane trzy razy w tygodniu - we wtorek, czwartek i sobotę. Inauguracyjny rejs 1 maja 2025 r. Ceny biletów startują od 109 zł w jedną stronę (z małym bagażem podręcznym, opłatami i podatkami).
Ponadto Wizz Air zwiększy częstotliwość rejsów na 10 innych trasach, np. do Mediolanu-Bergamo, Kopenhagi, Sztokholmu.
Ta ekspansja zapewni dodatkowe 500 tys. foteli rocznie dla pasażerów podróżujących do i z Warszawy, co zagwarantuje wzrost przepustowości o ponad 17 proc. - wyliczał Varadi na konferencji prasowej.
Wizz Air operuje flotą 224 samolotów Airbusa na 800 trasach w ponad 50 krajach. Firma zatrudnia 8,1 tys. osób. Na koniec września przewiozła 62,4 mln pasażerów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W Polsce Wizz Air ma bazy na pięciu lotniskach, w których umieścił 30 samolotów. Obsługuje 158 tras w 28 krajach z 10 polskich lotnisk.
Wizz Air zaczął działalność w 2004 r. Inauguracyjny rejs odbył się z Katowic do Londynu Luton. Od tamtej pory węgierski przewoźnik obsłużył ponad 110 mln pasażerów na trasach do i z Polski.