Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|

Będzie trzeci pas na A4? Jest jeden warunek

81
Podziel się:

Spółka Stalexport Autostrada Małopolska, która zarządza odcinkiem Katowice-Kraków autostrady A4 chce budować na nim trzeci pas ruchu. Stawia jednak warunek - rekompensata od państwa. - Chodzi głównie o wydłużenie czasu koncesji - mówi szef spółki Emil Wąsacz.

Autostrada A4 między Katowicami i Krakowem mogłaby zyskać trzeci pas. Na razie jednak nie ma zainteresowania ze strony państwa
Autostrada A4 między Katowicami i Krakowem mogłaby zyskać trzeci pas. Na razie jednak nie ma zainteresowania ze strony państwa (East News, Damian KLAMKA/East News)

Stalexpoert ma koncesję na zarządzanie autostradą na tym odcinku od 1997 roku. Obowiązuje ona w 2027 roku, a więc za 8 lat.

- Niejednokrotnie sugerowaliśmy stronie publicznej, że jesteśmy otwarci na budowę trzeciego pasa, pod warunkiem rekompensaty - głównie o wydłużenie czasu koncesji - mówi prezes SAM Emil Wąsacz, cytowany przez PAP.

Jak dodaje, teraz jest najlepszy moment na to, by przeprowadzić remont. Obecnie prace nie byłyby tak dotkliwe dla podróżujących autostradą.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

- Od wielu lat deklarowaliśmy, że jesteśmy gotowi, natomiast wprost z zapisów umowy takiego obowiązku obligatoryjnego w stosunku do nas wyciągnąć nie można - mówi.

- Jesteśmy ciągle otwarci, aczkolwiek w takiej atmosferze politycznej, jaka istnieje, nie sądzę, aby to nastąpiło. Obym się mylił, bo to jest ostatni dzwonek, kiedy powinno się budować trzeci pas, obiektywnie rzecz biorąc, ze względów techniczno-ruchowych - twierdzi Emil Wąsacz.

PAP przypomina, że odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami i Krakowem codziennie porusza się ponad 46 tysięcy samochodów. To o ponad 1000 aut więcej niż jeszcze w ubiegłym roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(81)
WYRÓŻNIONE
Pioool
5 lata temu
Żadnego przedłużania umowy tym złodziejom Teraz nagle remontów się zachciało i trzeciego pasa Tyle lat okradali na bramkach do Balic w jedną stronę 20 zł Niech sobie teraz w d wsadzą ten trzeci pas
Roman
5 lata temu
W zeszłym roku Stalexport miał 186 mln złotych czystego zysku przy 336 mln przychodu (czyli tylko 45% przychodów wydał na działalność i utrzymanie autostrady, reszta trafiła do prywatnych kieszeni!!!). To jest rozbój w czystej postaci. Społka zarządzająca nie powinna zarabiać więcej niż 10% przychodów a zarabia 55%!. Za 186 mln zł rocznie można wybudować setki trzecich pasów, a oni bezczelnie jeszcze żadają dopłaty od państwa!
Sm
5 lata temu
Jak podpisza im to wypisuje sie z Polski najdroższa i najgorsza autostrada w calej europie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (81)
kazio***
5 lata temu
Pieprzyć ich.Przy zakupie od Państwa obecnej czwórki(bez tuneli i wiaduktów ) zaablokowali modernizację, do drugiego pasa, DK 94 Kraków-Olkusz,właśnie do 2027 roku.
serduszko
5 lata temu
Przedłużyć koncesję pod warunkiem obniżenia ceny o 33% i utrzymania jej do końca koncesji. W innym razie to krętacze i niech jadą do Korei płn. budować autostrady.
jarm
5 lata temu
Bełkot
Kitrys
5 lata temu
Wąsacz won !!!! Znacjonalizować jak najszybciej ! Chce budować trzeci pas a od lat 2 pasów nie sa w stanie utrzymać. Złodzieje !!!! Taki szmal za pseudoautostrade !!!!!!
KX
5 lata temu
WYWALIĆ TYCH ZLODZI!!! przez prawie 30 lat zarobili wystarczająco wiele...
...
Następna strona