Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Biedronka nie certoli się. Są paragony. Mocne uderzenie w konkurentów

16
Podziel się:

ASM Sales Force Agency w lipcu przeprowadziło badanie dotyczące cen podstawowych produktów. Z raportu wynika, że najtańszą siecią jest Auchan, później Lidl i na trzecim miejscu Biedronka. Wyniki rankingu nie spodobały się sieci Biedronka. Odpowiedzią jest nowa kampania, a w niej porównanie paragonów i uderzenie w największych konkurentów.

Biedronka nie certoli się. Są paragony. Mocne uderzenie w konkurentów
Biedronka ruszyła z nową kampanią. Pokazuje paragony i ogłasza się "liderem" (wp finanse)

Jak informuje ASM Sales Force Agency, wzrost cen spowolnił w związku ze spadkiem inflacji. Mimo to cena za koszyk produktów w lipcu wzrosła w porównaniu do czerwca o 1,08 proc. Co ważne, jeśli porównać lipiec rok do roku, okazuje się, że ceny wzrosły aż o 10,8 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Inflacja jednocyfrowa jeszcze w tym roku. Członek RPP: martwi nas inny odczyt

ASM Sales Force Agency w swoim badaniu sprawdziła ceny produktów, które najczęściej kupują Polacy: nabiał, chemię domową, słodycze, olej, czy napoje. Z analizy wynika, że najtaniej za koszyk konsument zapłaci w sklepie Auchan - 247,93 zł. Na drugim miejscu uplasował się Lidl - 248,26 zł, a na trzecim Biedronka - 256,43 zł.

Biedronka pokazuje paragony: to u nas jest najtaniej

Z zestawieniem ASM Sales Force Agency nie zgadza się Biedronka. Portugalska sieć przygotowała własną analizę, w którym sprawdziła ceny 20 takich samych produktów w czterech różnych sklepach - Dino, Auchan, Lildu i Biedronce. Jak wynika z danych sieci, najtaniej jest, oczywiście, w sieci Jeronimo Martins.

Wśród 20 produktów, które sprawdziła Biedronka, możemy znaleźć m.in. kawę rozpuszczalną, cukier, lody i mydło. Sieć Jeronimo Martins dokonała zakupów tego samego dnia i nie uwzględniła rabatów z kart lojalnościowych, a także wybrała takie same gramatury z każdego produktu w sprawdzanych sklepach.

Jak wyszło z porównania paragonów, najmniej za koszyk produktów trzeba zapłacić właśnie w Biedronce - 170,73 zł. Na drugim miejscu uplasował się Lidl - 174,05, zanim znalazło się Dino - 179,63 zł, natomiast najdrożej było w sklepie Auchan - 182,21 zł. Z tej okazji Biedronka wypuściła spot reklamowy, który przedstawia swoje wyniki.

- Biedronka chce być prawdziwym liderem niskich cen i nasze zobowiązanie przekładamy na realne działania. Tym razem w trakcie zakupów u konkurencji porównaliśmy jedne z najczęściej wybieranych przez klientów produktów. Pokazujemy, że u nas klienci za takie same produkty powszechnie dostępne na rynku zapłacą najmniej - komentuje Grzegorz Pytko, dyrektor działu zakupów w sieci Biedronka.

Jaka będzie odpowiedź konkurencji?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(16)
WYRÓŻNIONE
Oszołom
rok temu
Auchan ma specjalnie przygotowane produkty pod "koszyk" i dzięki temu ma cały czas pierwsze miejsce... Normalne zakupy są droższe. Tych produktów co są dawane do tego pseudo "koszyka" większość ludzi nie kupuje ze względu na jakość...
Polska
rok temu
Dino tylko polska siec
O coco
rok temu
Szkoda, że zdjęcie paragonów jest nieczytelne. Na paragonie biedronki widać, że są jakieś rabaty. Biedronka nie zawsze ma tanio. Kilka razy trafiłam na ten sam produkt w promce w Biedronce i Kauflandzie. W Kauflandzie było taniej od 1-2 zł i nie musiałam kupować 2 lub 3 produktów aby mieć ten "niski" biedronkowy rabat.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (16)
Oboski
rok temu
I tak Kaufland jest najdroższy
Lolo
rok temu
Szkoda gadać naprawdę super ceny
Waldek 14l
rok temu
Sondaż nieuczciwy. Powinni w LIDLu tez kupować z kartą lojalnościową i w Kauflandzie też.
Hipokryt
rok temu
I już UOKiK dopiero lil się do tej reklamy. Co w tym państwie się dzieje. Każda reklama biedronki jest niezgodna z prawem i znowu dop jej 130 mln kary. A to że jemy chleb z ukraińskiego zboża technicznego to UOKiK nie przeszkadza. W taki proceder jest zamieszane 90 firm i podają że zjedliśmy 300 tys bochenkow takiego chleba, napewno ta wielkość zanizyli i żadna z tych firm nie dostała ani złotówki kary za trucie polakow a tu za bzdury kary idą w setki mln. Jedna z firm produkujących pasze dla zwierząt dodawała ukraińskie zboże techniczne do produkowanej paszy co jest zakazane i szkodliwe dla zwierząt i ludzi, dostali 365 tys kary, za trucie ludzi. Zobaczymy ile kary dostanie tym razem Biedronka 150 - 200 mln zł na kampanie wyborcza PiS.
Raport
rok temu
Wszystkie produkty z biedronki na paragonie są oznaczone RABAT . Ceny niektorych produktow zostaly obnizone dokladnie w dzien raportu. nie wiem jak wy ale ja w zyciu nie widzialem takiego paragonu z samymi rabatami :)