Najlepszy dla giganta spożywczego był czwarty kwartał minionego roku. W tym okresie sprzedaż sieci w złotych wzrosła o 27,1 proc. rok do roku, a sprzedaż porównywalna – o 23,4 proc. W poprzednich kwartałach ostatni wskaźnik wynosił odpowiednio: 23,3 proc., 22,5 proc. i 12,2 proc. Cały rok natomiast zamknął się z wynikiem 20,6 proc.
Biedronka napędza wyniki Jeronimo Martins
W przełożeniu na pieniądze: wartość sprzedaży Biedronki w ostatnim kwartale wyniosła 4,9 mld euro. To oznacza wzrost o 24,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 r.
Sieć działająca w Polsce ma spory wpływ na wyniki jej całej globalnej grupy, do której należy. Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, w 2022 r. wypracował 25,39 mld euro sprzedaży (wzrost o 21,5 proc.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Takie wyniki pozwalają sieci na stałe zwiększanie liczby sklepów. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, w ubiegłym roku Biedronka otworzyła 157 nowych placówek (zrealizowała 145 przyłączeń netto). Jednocześnie odnowiła też 367 sklepów. Łącznie ma 3395 punktów.
Zarobki w Biedronce
Po Nowym Roku zarobki w Biedronce wzrosły o ok. 16 proc. Od stycznia 2023 r. sieć płaci kasjerom 3950 zł brutto.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.