Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

Bilet na pociąg kupisz w sklepie spożywczym i na stacji paliw. PKP Intercity zapowiada

11
Podziel się:

PKP Intercity planuje rozszerzyć sieć sprzedaży stacjonarnej biletów o kioski, hotele, sklepy spożywcze i stacje benzynowe - poinformowała firma w piątkowym komunikacie.

Bilet na pociąg kupisz w sklepie spożywczym i na stacji paliw. PKP Intercity zapowiada
PKP Intercity zapowiada: bilet na pociąg kupisz w kiosku, sklepie spożywczym i na stacji paliw (Adobe Stock, Tomasz Warszewski)

Jak czytamy, przewoźnik podjął taką decyzję, "mając na uwadze komfort pasażerów, którzy z różnych powodów nie decydują się na zdalny zakup biletów". Intercity zapowiada, że zmiany mają wejść w życie "w najbliższym czasie".

Spółka przypomniała, że we wrześniu 2021 r. wprowadziła nowy model sprzedaży agencyjnej, który wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów, co znacznie upraszcza kwestie formalne związane z nawiązaniem współpracy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Z krzywego peronu ludzie będą jeździć, jeśli będzie dobra oferta". Ekspert o paradoksie polskiej kolei

Rok temu PKP Intercity zaczęło współpracę z serwisem mPay, który został pierwszym partnerem zewnętrznym. Przez ten czas partnerów przybywało i dziś bilety na pociągi PKP Intercity można też kupić na platformach e-podroznik.pl, Koleo i Skycash. Łącznie w zewnętrznych zdalnych kanałach sprzedaży pasażerowie kupili prawie 3,5 mln biletów - podlicza przewoźnik.

"Sukces polityki ujednoliconych warunków handlowych skłonił PKP Intercity do rozszerzenia sieci sprzedaży o punkty stacjonarne" - argumentuje swoją najnowszą decyzję spółka. I chwali się, że usprawnia też działanie własnej aplikacji mobilnej. Ostatnio wprowadził możliwość pobrania biletu w formie PDF i opcję dodania przejazdu do kalendarza. Przewoźnik sprzedał za pośrednictwem swojej aplikacji w sumie już niemal 700 tys. biletów.

Będzie też program lojalnościowy

To niejedyne zmiany. W czwartek wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz powiedział, że przewoźnik planuje w wakacje ogłosić ważny przetarg dla podróżnych. Zwycięzca postępowania będzie miał przygotować program lojalnościowy dla korzystających z usług państwowej spółki. W grze są tańsze bilety, ale też na nagrody rzeczowe.

PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) to połączenia ekspresowe. Największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC – w 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. Do 2030 roku spółka chce przeznaczyć 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.

Punktualność spada

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego za 2022 rok wynika, że PKP Intercity były tym przewoźnikiem, którego pociągi spóźniały się najczęściej. Punktualność składów tej firmy wyniosła w ubiegłym roku zaledwie 66,6 proc. W przypadku tej spółki widać też największy spadek punktualności - o 5,9 p.p. wobec 2021 r. PKP Intercity ma nie tylko problem z liczbą opóźnień, ale również z ich długością. Urząd Transportu Kolejowego podaje, że pociągi tej spółki w ubiegłym roku przyjechały opóźnione o co najmniej dwie godziny aż 2723 razy.

Cezary Nowak, rzecznik PKP IC, w odpowiedzi na pytania money.pl zwracał w kwietniu uwagę, że większość (62,4 proc.) opóźnień pociągów spółki wynikało z przyczyn, na które nie miał żadnego wpływu. Wymienia m.in. niskie temperatury, problemy zagranicznych przewoźników, wypadki z udziałem ludzi (w tym próby samobójcze) itp.

Rzecznik spółki podkreśla też rekordowe zainteresowanie połączeniami PKP IC. Spółka o 10 mln pobiła rekord przewiezionych pasażerów z 2019 r., gdy z jej usług skorzystało 49 mln podróżnych. To powoduje, że na niektórych stacjach pociąg musi stać dłużej, żeby wszyscy zdążyli wysiąść i wsiąść. Zwłaszcza latem, w święta i długie weekendy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Kasa
2 lata temu
A kiedy będę mogła kupić bilet kolejowy na dworcu kolejowym? Bo od lat tego nie mogę zrobić.
Iwona
2 lata temu
Wolałabym tańsze bilety na pociągi, więcej promocji. Bilet da się kupić, ale w dobie inflacji naprawdę każda złotówka zaoszczędzona na takich niepotrzebnych propozycjach byłaby na wagę złota.
Pasażer z row...
2 lata temu
Jak to sobie wyobraża kolej? Czy po zakupie w sklepie będę miał zagwarantowane miejsce w pociągu IC? To w takim razie każdy sklep będzie musiał mieć dostęp do internetu.- - - Mieszkam w małej miejscowości i mimo, że przejeżdżają przez nią pociągi to kasy biletowej nie ma. Nie ma możliwości zakupu biletu do przejazdu z rowerem z wyprzedzeniem, kiedy podróż jest z przesiadkami. Chcę mieć mozliwośc zakupu biletu w kasie przy stacji kolejowej. Przynajmniej w godzinach 7-15 powinna być czynna.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
luiza
2 lata temu
Widziałam też, że bilety można kupić przez aplikację mPay. Sama mam w planach na nią postawić, tym bardziej, że słyszałam, że działa ona bez żadnych problemów
Pasażer z row...
2 lata temu
Jak to sobie wyobraża kolej? Czy po zakupie w sklepie będę miał zagwarantowane miejsce w pociągu IC? To w takim razie każdy sklep będzie musiał mieć dostęp do internetu.- - - Mieszkam w małej miejscowości i mimo, że przejeżdżają przez nią pociągi to kasy biletowej nie ma. Nie ma możliwości zakupu biletu do przejazdu z rowerem z wyprzedzeniem, kiedy podróż jest z przesiadkami. Chcę mieć mozliwośc zakupu biletu w kasie przy stacji kolejowej. Przynajmniej w godzinach 7-15 powinna być czynna.
Pasazyr
2 lata temu
Ja tam do PKP nic nie mam poza jednym. Generalnie pociągi są wygodne, czyste, 69 zł z Gdańska do Warszawy jest sympatyczna cena. Opóźnienia do przyjęcia bo autem też nigdy na zaplanowana godzine nie dojedziesz. Tylko dlaczego skazano nas na to Pindolino, które wcale znacząco szybsze nie jest, komfortowe też nie i tylko sztucznie zawyża ceny podróży ? Bo jeżeli z Gdańska do Warszawy jadę intercity za 69 złotych 3 godziny a Pindolino 2,5 godziny ale za 169 złotych to dziękuję za to drogie, jak dla można to zlikwidować.
drużnik lasu
2 lata temu
ktoś się mocno napił. Przeca aby wsiąść do p[ociągu muszę iść na dworzec/przystanek. Nie będę po mieście/wsi szukał kiosku których raczej już nie ma
Apel do
2 lata temu
Postulat do Zarządu PKP i PKS plus inni przewoźnicy / usługi transportowe.. Apel Bardzo Proszę o Wsparcie.. Osób dorosłych niepełnosprawnych ruchowo ( Kod 05-R stopień Umiarkowany) Wprowadzenie stałych ulg na wszystkie przejazdy dla tych osób .. Wyłącznie na podstawie legitymacji osoby niepełnosprawnej ruchowo ( 05-R, stopień Umiarkowany) .. Dziś nie mogą korzystać z Waszych usług.. Gdyż ledwo funkcjonują finansowo .. Jak i fizycznie .. Nie mają stałych dochodów ani stałej renty Od lat nie byli w uzdrowisku ani w sanatorium Nie mówiąc o Wakacjach .. Brak finansów..brak wsparcia finansowego Brak ulg Zostawieni sami sobie ..