Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|

Bilet za 49 euro. W Niemczech zaczyna się szał

19
Podziel się:

W całych Niemczech od 1 maja działa bilet miesięczny za 49 euro pozwalający na przejazdy transportem lokalnym - autobusami, tramwajami, metrem - oraz pociągami lokalnymi i regionalnymi. Nowy bilet na maj kupiło już ponad trzy miliony osób - informuje stowarzyszenie niemieckich firm transportowych (VDV).

Bilet za 49 euro. W Niemczech zaczyna się szał
Niemiecki minister transportu Volker Wissing reklamuje ogólnokrajowy bilet kolejowy za 49 EURO (Licencjodawca, SeanGallup)

"Dobrej podróży z biletem Deutschlandticket! Cieszy mnie wielkie zainteresowanie tym ważnym projektem modernizacyjnym. To prosta i niedroga oferta, która czyni transport publiczny bardziej atrakcyjnym i pomaga nam osiągnąć cele klimatyczne" - napisał kanclerz Olaf Scholz na Twitterze w poniedziałek rano.

Nowym biletem może być zainteresowanych nawet 16 mln spośród 84 mln mieszkańców Niemiec - szacuje VDV.

Za 49 euro będą jeździć po całym kraju

Program Deutschlandticket jest dofinansowany przez budżet federalny oraz władze krajów związkowych. Uzgodnienie mechanizmu jego finansowania było przedmiotem wielomiesięcznych debat i opóźniło wprowadzenie nowego biletu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Robertem Adamczykiem

Głównym celem programu jest zachęcenie pasażerów do korzystania z transportu publicznego, co ma pozytywnie przełożyć się na środowisko, a także uczynienie go bardziej przystępnym cenowo, by przynieść ulgę w czasach rosnącej inflacji.

Deutschlandticket jest uznawany za kontynuację wprowadzonego latem 2022 r. biletu miesięcznego na koleje regionalne i lokalne za 9 euro. Z tej obowiązującej przez czerwiec, lipiec i sierpień oferty skorzystało wówczas 52 mln pasażerów, a zainteresowanie przerosło możliwości przewoźników - przypomina agencja AFP.

- Spodziewamy się wzrostu popytu, ale stopniowego, nie nastąpi on nagle 1 maja, to inna sytuacja niż w zeszłym roku, gdy bilet za 9 euro obowiązywał tylko trzy miesiące - powiedziała Evelyn Palla z zarządu kolei Deutsche Bahn. Dodała, że największego zainteresowania Deutschlandticket należy się spodziewać w dużych aglomeracjach z gęstą siecią transportu publicznego.

Organizacje zajmujące się ochroną środowiska obawiają się, że nowy bilet może jednak nie przekonać zbyt wiele osób do trwałej przesiadki z samochodów do autobusów i pociągów - zauważa agencja dpa. Niska cena biletu to tylko jeden z czynników, ważna jest też dobra oferta i regularne połączenia - zaznaczają ekolodzy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
alibaba
2 lata temu
A u nas barany zlikwidowali bilet wekendowy ten kraj to porażka pod każdym względem ,Czesi mają bilet na wakacje za około 160 zł Niemcy za 200 zł a u nas się jak zwykle nie opłaca .Bardzo dużo korzystałem z tego biletu pociągi nie były pełne ,ale lepiej wozić powietrze niż zarobić .
Adam
2 lata temu
W punkt! Z biletu bedą zadowoleni mieszkańcy dużych aglomeracji z dużym zagęszczeniem sieci.... Czyli ten bilet kupią głownie ludzie korzystający ze zbiorkomu na codzień-tyle że taniej. Dużo taniej. Sam chciałbym z takiego biletu skorzystać, jednak sieć połączeń w miasteczkach i na wsiach jest słabo rozwinięta... Z domu do pracy samochodem jadę 10min. Gdybym chciał skozystać z komunikacji zbiorowej zajęłoby to 1h i 5min... Również połączenia regionalne to porażka.... 90km pociągiem z trzema przesiadkami to ok 2h 40min... Samochodem jakąś godzinę i nie muszę się martwić o miejsce do siedzenia i miejsce na mój bagaż... Z ratowaniem klimatu raczej mało ma to wspólnego. To kolejna tarcza, która pozwoli niektórym zaoszczedzić.
nikt48
2 lata temu
U nas taki bilet by kosztował ze 3000 - przecież trzeba utrzymać wszystkie pociotki zajmujące te stanowiska we wszystkich spółkach państwowych prezwoźników.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Gosc
2 lata temu
Dlaczego u nas nie moga to zrobic ,u nas wiecej by ludzi korzystaly bo mozna pojechac w kazdy zakatek.Pociag to eko i zarobek nie wykozystuje sie tego a sezon majowy rozpoczety.
jaja jak bere...
2 lata temu
ha ha ha w 2022 za 9euro w 2023 juz 49euro w 2024 pewnie po 99euro
DDR
2 lata temu
No zaczyna się taki szał że DB jest już na skraju upadku przez te genialne pomysły rządowych ekologistów
pppttw
2 lata temu
Za trzy lata szał się skończy już teraz niemieckie koleje płacz, że nie mają na naprawę infrastruktury kolejowej, za trzy lata ppociągi pospadają z torów bilety nie pokryją kosztów napraw.
pppttw
2 lata temu
Za trzy lata szał się skończy już teraz niemieckie koleje płacz, że nie mają na naprawę infrastruktury kolejowej, za trzy lata ppociągi pospadają z torów bilety nie pokryją kosztów napraw.