W Polsce około jedna trzecia firm jest prowadzona przez kobiety. Oznaczenie w ramach Google Moja Firma ma pomóc zauważyć, jak wiele biznesów wokół nas zakładają panie. Atrybut “Firma zarządzana przez kobiety” właścicielki mogą dodać w swoim profilu Google Moja Firma. Wyświetli się on użytkownikom Map Google w wizytówce, obok innych informacji, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu czy adres strony internetowej. Od momentu wprowadzenia nowego atrybutu ponad 20 tys. biznesów w Polsce zidentyfikowało się jako te zarządzane przez kobiety.
Zaktualizowana o dodatkowe informacje wizytówka na Mapach Google pomaga w dotarciu do klientów. Firmy z wizytówkami otrzymują średnio 4,3 razy więcej telefonów, a ich strony odwiedza 2,6 razy więcej zainteresowanych.
‒ Atrybut przeznaczony dla kobiecych biznesów w wizytówce Google Moja Firma to krok ku temu, aby biznesy prowadzone przez kobiety były na co dzień bardziej widoczne. Może ułatwić wybór tym, którzy chcą wspierać przedsiębiorczość wśród kobiet ‒ mówi Olga Sztuba z Google. ‒ Mamy nadzieję, że dzięki temu odkryjemy, że zarówno pobliski sklep lub kwiaciarnia, którą codziennie odwiedzamy, jak i sklep internetowy, któremu od początku kibicujemy - wszystkie te firmy i sukcesy to zasługa pomysłu i pracy kobiet.
Bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorczyń
Google oferuje całkowicie bezpłatne wsparcie w ramach programu Firmy Jutra wszystkim właścicielkom mikro-, małych i średnich biznesów, które chciałyby założyć profil Google Moja Firma stworzyć własną wizytówkę i dodać atrybut “Firma zarządzana przez kobiety”. Doradca Firm Jutra podczas konsultacji pomoże przenieść biznes do internetu, a także wskaże właściwą ścieżkę rozwoju firmy w sieci. Szkolenia kierowane są zarówno do biznesów rozpoczynających swoją działalność online, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które są już aktywne na rynku, ale chcą zwiększyć sprzedaż, podnieść efektywność swojego marketingu internetowego czy skorzystać z rozwiązań chmurowych.
Aleksandrze Żebrowskiej, założycielce marki Francis&Henry, która tworzy ubrania i akcesoria dla młodych mam, udział w programie i szkoleniach Google nie tylko pomógł w dotarciu do kolejnych zagranicznych klientów, ale również rozwijaniu sprzedaży w Polsce. Firma od samego początku znalazła uznanie na zagranicznych rynkach, a dzięki narzędziom takim jak Google Market Finder, badanie zachowań klientów w innych państwach oraz planowanie ekspansji odbyło się sprawne i skuteczne. Z kolei Zofia Ślotała-Haidar, która prowadzi firmę Petite Maison (ubrania i akcesoria dla dzieci oraz kobiet) zauważa, że podczas szkoleń nauczyła się samodzielnie analizować szczegółowe dane, które dostarczają narzędzia Google, dzięki czemu tak planuje działania, by jak najskuteczniej docierać do nowych klientów. Podobne zdanie ma Katarzyna Szwarc z Moon Dot, która tworzy dziergane dekoracje oraz pufy, pokrowce i torebki. Pomimo pandemii, dzięki udziałowi w szkoleniach i zmianom wprowadzonym dzięki nim nie tylko nie zauważyła spadku zamówień, ale odnotowała ich wzrost aż o ponad 70%.
Więcej informacji o programie Firmy Jutra, a także rejestracja na stronie firmyjutra.pl.
Materiał sponsorowany przez ImpactCEE