Jak wskazuje "Rz", choć zapotrzebowanie na usługi kurierskie maleje, to eksperci nie przewidują załamania rynku. - Z całą pewnością nie widać spadków liczby zamówień - podkreśla Marcin Susmanek, członek zarządu Alsendo, cytowany przez "Rzeczpospolitą". - Równocześnie jednak sytuacja gospodarcza i m.in. realny spadek pensji w ostatnich miesiącach wywołują na rynku niepokój. Sądzę, że w pierwszych miesiącach przyszłego roku możemy w efekcie oczekiwać spadków obrotów na rynku e-commerce w porównaniu do 2022 r. - dodaje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Black Fridady 2022. Dane branży kurierskiej rozczarowują
"Świąteczny szczyt będzie zatem dla rynku KEP stosunkowo dobry, choć spowolnienie już widać, a przejawia się w zahamowaniu corocznych wzrostów zamówień w okresie Black Friday" - pisze dziennika. - W przypadku rynku KEP pełen obraz Black Friday będzie widoczny w poniedziałek, gdy duża część sklepów e-commerce będzie realizowała wysyłkę zamówień złożonych w ostatnim dniu tygodnia - wyjaśnia Marcin Susmanek.
Według GUS w październiku udział sprzedaży online w sprzedaży ogółem zmniejszył się miesiąc do miesiąca z 9,7 do 9,5 proc. - Październik zapoczątkował IV kwartał, czyli tradycyjnie okres największych żniw dla e-handlu. Niektóre firmy potrafią w ciągu tych dwóch miesięcy, od Black Week do wyprzedaży poświątecznych, wygenerować przychody równe sprzedaży z pozostałej części roku - mówi Tomasz Gutkowski z Unity Group, którego słowa przytacza "Rzeczpospolita".