Polacy korzystają z BLIKA bardzo często, a jego popularność stale rośnie. Tylko w pierwszym kwartale 2020 r. wykonano aż 78 mln płatności BLIKIEM. To dwa razy więcej niż rok wcześniej!
Co to jest BLIK?
BLIK to mobilne płatności, które pozwalają płacić za zakupy zarówno w internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. BLIKIEM możesz również wysyłać przelewy na numer telefonu oraz wypłacać pieniądze z bankomatów bez użycia karty. Do większości transakcji potrzebny będzie kod BLIK, który znajdziesz w aplikacji Santander mobile.
Płatności BLIK w internecie
Transakcje w sieci stanowią aż 74 proc. wszystkich transakcji BLIKIEM. Tylko od stycznia do marca wykonano ich aż 57,5 mln. To wynik prawie dwa razy lepszy niż przed rokiem.
Korzystanie z BLIKA w sieci jest bardzo proste. Zainstaluj aplikację mobilną banku Santander, a podczas zakupów w internecie jako metodę płatności wybierz opcję „Płatność BLIK”.
Jak działa BLIK?
Korzystanie z BLIKA jest łatwe i szybkie:
1. Podczas płacenia wybierz opcję „Płatność BLIK”.
2. W aplikacji Santander mobile kliknij ikonę BLIK.
3. Przepisz lub skopiuj 6-cyfrowy kod BLIK, aby potwierdzić transakcję.
4. W aplikacji mobilnej zatwierdź transakcję BLIK kodem PIN.
Jeśli często korzystasz z BLIKA, możesz po zakupach oznaczyć przeglądarkę lub sklep internetowy jako zaufane. Wówczas transakcja nie będzie wymagała kodu BLIK, a jedynie autoryzacji w aplikacji mobilnej banku za pomocą PINu.
Przelew BLIK na telefon
Jest to druga najchętniej wykorzystywana funkcja BLIKA. W pierwszym kwartale 2020 r. zrealizowano ich aż 7,2 mln, co oznacza imponujący wzrost – o 177 proc. rok do roku. Aby przelać pieniądze na numer telefonu, nie musisz znać numeru rachunku bankowego osoby, która otrzyma przelew. W aplikacji Santander mobile możesz sprawdzić, czy odbiorca przelewu korzysta z BLIKA.
Transakcja BLIKIEM jest:
· błyskawiczna (nawet, jeśli przelew nie odbywa się w ramach jednego banku)
· bezpłatna (jak wszystkie transakcje BLIKIEM)
· dostępna 24 h na dobę (wystarczy mieć tylko dostęp do internetu)
BLIK w bankomatach
Transakcje kartowe są dziś coraz częściej zastępowane BLIKIEM. Dotyczy to także wypłat z bankomatu. To opcja, z której bardzo chętnie korzystają ci, którzy nauczyli się już, że ich portfelem jest telefon, a nagle mają potrzebę posiadania gotówki.
Jak bez karty wypłacić z bankomatu BLIKIEM?
Wybierz odpowiednią opcję w bankomacie, a następnie w aplikacji mobilnej banku odczytaj sześciocyfrowy kod BLIK. Pozostało już tylko zatwierdzić transakcję. Całość zajmie zaledwie kilkanaście sekund. Wypłata BLIK z bankomatu jest darmowa, nie płacisz za nią prowizji.
Transakcje BLIK w sklepach stacjonarnych
Są one możliwe i z miesiąca na miesiąc coraz popularniejsze. Za zakupy w wielu sklepach (m. in. odzieżowych) można płacić BLIKIEM. Liczba takich transakcji wzrosła od stycznia do marca do 7 mln, a to o 150 proc. więcej niż rok temu! Transakcja BLIK w sklepie stacjonarnym przebiega tak samo jak w internecie. Jedyna różnica polega na tym, że kod BLIK wpisujesz na klawiaturze terminalu płatniczego, a nie w przeglądarce czy aplikacji.
BLIK – do jakiej kwoty?
To, ile pieniędzy wypłacisz z bankomatu, jaką kwotę przelejesz znajomemu czy ile zapłacisz za zakupy BLIKIEM zależy tylko od Ciebie. Bank domyślnie ustala limity transakcji. Maksymalna kwota płatności BLIKIEM, jaką możesz samodzielnie ustawić na zakupy, to 10 tys. zł.
Transakcje wykonywane za pomocą BLIKA są bezpieczne – każdą z nich zatwierdzasz w aplikacji mobilnej banku. Przed podsumowaniem transakcji koniecznie sprawdź kwotę i tytuł przelewu.
Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdziesz na santander.pl/PAD. Konto osobiste i Konto Jakie Chcę to rachunki płatnicze.. Przelew natychmiastowy jest poleceniem przelewu Express ELIXIR lub poleceniem przelewu BlueCash. Santander internet/mobile, aplikacja mobilna, Santander Online to usługi bankowości elektronicznej.