Pierwsze prace budowlane na odcinku drogi ekspresowej między Lublinem a Lubartowem zaplanowane są na grudzień tego roku - podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Po przekazaniu terenu budowy ruszy przygotowanie objazdów oraz dróg serwisowych. Jeśli pogoda na to pozwoli, wykonawca podejmie się także robót ziemnych i przebudowy sieci podziemnych.
Planowany około 23-kilometrowy odcinek S19 pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z miejscowości Niemce. Trasa ominie też miasto Lubartów po stronie zachodniej. W miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 19 z drogą wojewódzką nr 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód.
S19 na północ od Lublina. Wkrótce ruszy budowa
Decyzja ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - przyp. red.) oznacza dla inwestycji możliwość formalnego przejęcia terenów niezbędnych do budowy i rozpoczęcie procedur odszkodowawczych. Dzięki temu, firma Duna Polska, realizująca projekt w systemie "Projektuj i buduj", może rozpocząć prace. Koszt inwestycji wynosi 835,7 mln zł, a jej zakończenie planowane jest na 2027 rok.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Droga S19 w woj. lubelskim docelowo będzie miała około 190 km długości, gwarantując sprawne połączenia m.in. z Rzeszowem, ale też Białymstokiem, Warszawą. Obecnie kierowcy korzystają już z nowych części trasy, m.in. zachodniej obwodnicy Lublina, czy odcinka od Lublina do granicy województwa podkarpackiego i dalej, w stronę Rzeszowa.
Trwa finalizacja procedur przed budową kolejnych "lubelskich" odcinków S19 o łącznej długości 100 km. W przypadku większości z nich (granica woj. lubelskiego i mazowieckiego - Międzyrzec Podlaski, Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski, Radzyń Podlaski - Kock, Kock - Lubartów) Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oczekuje na decyzję ZRID.