Dziennik informuje, że firma odwołała się od tej decyzji. "Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze zwraca uwagę, że nawet jeśli cofnięcie uprawnień by się uprawomocniło, firma mogłaby działać dalej na podstawie pozwolenia innej spółki, którą założyła latem zeszłego roku" - dodaje.
Bolt z wycofaną licencją. Co dalej?
Serwis motoryzaja.interia.pl informuje, że firma miała stracić prawo na pośredniczenie w przewozie osób z uwagi "na współpracę z osobami oraz firmami, które nie posiadały stosownych licencji. Zarzuca się jej także fikcyjne zatrudnianie kierowców (na przykład na 1/16 etatu, podczas gdy pracowali ponad etat oraz niezgłaszanie faktu zatrudniania poszczególnych osób, do właściwego urzędu"
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W taksówkach na aplikację ma być bezpieczniej
Poprawiamy bezpieczeństwo pasażerów w taksówkach zamawianych przez aplikację. Nowelizacja ustawy prawo o ruchu drogowym została przyjęta przez Radę Ministrów - przekazał pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa Janusz Cieszyński. To odpowiedź rządu na przypadki przestępstw dokonywanych w pojazdach.
Firmy będą musiały dokładniej weryfikować tożsamość potencjalnych kierowców, ich uprawnienia do kierowania pojazdem oraz niekaralność, a także sprawdzać, czy kurs rzeczywiście wykonuje osoba, która jest u nich zatrudniona.
To m.in. odpowiedź na najnowsze statystyki. Zgodnie z danymi Komendy Głównej Policji, wzrasta liczba przestępstw o charakterze seksualnym, popełnianych w środkach transportu zamawianych przez aplikację. W 2020 r. odnotowano siedem takich przypadków, w 2021 r. - 21, natomiast od stycznia do września 2022 r. - 30. Przestępstwa mają charakter molestowania lub gwałtu, a ofiarami tych napaści są najczęściej kobiety.
Jak podkreśla Janusz Cieszyński, firmy będą miały obowiązek przechowywania wizerunku swoich kierowców przez pięć lat.