– Pomysł rządu w postaci bonu turystycznego był bardzo pozytywnym impulsem dla całej branży turystycznej, nie tylko dla hotelarzy. Tak jak program 500+, bon turystyczny to dobra inwestycja w polskie społeczeństwo. Beneficjenci programu podczas podróży wydali również własne, dodatkowe środki, co miało pozytywny ekonomiczny wpływ na naszą branżę – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Polskiego Holdingu Hotelowego.
Jak podaje Holding, w 28 hotelach zrzeszonych w PHH zrealizowano bony turystyczne warte 800 tys. złotych.
– Nasze hotele jak najbardziej odczuwają pozytywnie skutki tego programu. Tak jak przewidywałem wcześniej, w pierwszej kolejności skorzystały na tym hotele wypoczynkowe zlokalizowane w miejscowościach turystycznych. Jednak już teraz możemy zauważyć zainteresowanie realizacją bonów na pobyty weekendowe w miastach. Ten program ma działanie falowe: chociaż bon jest realizowany w hotelach i obiektach noclegowych, to jego skutki odczuwają wszystkie firmy obsługujące turystów – mówi Cristescu.
Świadczenie w formie bonu turystycznego jest przyznawane na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu "Rodzina 500 plus". Rodzice dzieci z niepełnosprawnościami mogą liczyć na dodatkowy bon, również w wysokości 500 zł.
Już w pierwszy weekend od uruchomienia programu pobrano ponad 142 tys. bonów o łącznej wartości ponad 122 mln zł.
Polski Holding Hotelowy to spółka państwowa zarządzająca obiektami należącymi do skarbu państwa. Zarządza 28 hotelami i jest drugą największą spółką hotelarską w Polsce.