Któż z nas nie doświadczył kłopotów z dodzwonieniem się do salonu fryzjerskiego w celu umówienia wizyty, a gdy się udało, tracił kolejne minuty życia na znalezienie w kalendarzu fryzjera najbardziej odpowiedniej pod względem dnia i godziny luki? Co najmniej 7 mln ludzi na całym świecie, bo tylu aktywnych użytkowników ma aplikacja Booksy.
Pomysł Stefana Batorego i Konrada Howarda zrewolucjonizował kontakty branży beauty z klientami. Aplikacja pozwala klientowi umówić się na wizytę u fryzjera czy kosmetyczki o każdej porze dnia i nocy. Pozwala też ją odwołać, jeśli plany uległy zmianie, bez konieczności dzwonienia do salonu i tłumaczenia powodów rezygnacji. Punkty usługowe mają natomiast możliwość zarządzania kalendarzem bez potrzeby ciągłego odbierania telefonów od klientów. Dla fryzjerów i kosmetyczek, którzy nie zawsze w ciągu dnia mają czas na stanie przy telefonach, to rozwiązanie pozwala skupić się na pracy i jednocześnie stale zyskiwać klientów.
Koronawirus otworzył przed Booksy nowe możliwości. Na korzystanie z aplikacji zdecydowały się m.in. banki. Jednym kliknięciem wybiera się w aplikacji oddział, a kolejnym datę i termin spotkania z doradcą, co pozwala uniknąć stania w kolejkach czy tracenia czasu na próby dodzwonienia się na infolinię. Z Booksy mogą korzystać klienci BNP Paribas, Alior Banku, Open Finance czy Credit Agricole. BNP Paribas umożliwił umówienie się na wizytę w oddziale także osobom z dysfunkcją słuchu. W aplikacji mogą wybrać spotkanie w języku migowym, wskazując następnie oddział, w którym chcą się spotkać z doradcą i tym samym zniwelować późniejszy stres związany z rozpoczęciem interakcji w placówce.
Aplikacją zainteresowane są również samorządy. I nie tylko. Booksy w swoich salonach wdrożyła właśnie spółka x-kom, właściciel sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym i komputerowym. Aplikacja ma nieograniczone możliwości zastosowań, które zaskakują nawet twórców. Z aplikacji korzysta pewien kościół, w celu umówienia się na chrzest czy ślub. Polską aplikację testowała w przeszłości nawet armia amerykańska, używając Booksy do rekrutacji, a także brytyjskie ministerstwo zdrowia, które rozważało zastosowanie tego systemu w punktach krwiodawstwa.
"Technologię roku" poznamy podczas Gali finałowej Nagrody Money.pl, która odbędzie się w ramach Kongresu Impact'20 organizowanego 23 i 24 września w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni w Warszawie, na platformie Impact Online oraz na stronie głównej Wirtualnej Polski. Więcej informacji na https://impactcee.com/impact/2020/pl/start/