W ciągu czterech lat popyt na usługi kurierskie wzrósł o 50 proc. Jak wynika z raportu Poczty, w 2023 r. kurierzy będą w Polsce obsługiwać 850 mln przesyłek. To oznacza dwa razy większy ruch w tym biznesie niż w 2017 r.
Eksperci Poczty Polskiej szacują, że w konsekwencji wartość tego rynku, napędzanego głównie przez handel internetowy, skoczy z 7 mld zł w 2018 r. do blisko 12 mld zł za cztery lata – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
W tym roku wartość rynku sięgnie 8 mld zł, ale to dopiero początek boomu.
Czytaj także: Przekazanie przesyłki na środku drogi
Perspektywy rozwoju dla firm kurierskich są obiecujące. Jak tłumaczy, cytowany przez „Rzeczpospolitą” Michał Gawryluk, menedżer ds. rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej, stale zwiększamy zakupy online o nowe kategorie artykułów.
Zobacz także: Oto co mozna kupic na poczcie
– Typowe zakupy, takie jak produkty elektroniczne, odzież, książki czy też zabawki, zostały uzupełnione o nowe, które wcześniej klienci kupowali w tradycyjnych sklepach. Coraz częściej w sieci Polacy zamawiają lekarstwa, żywność czy artykuły budowlane – wylicza Gawryluk, z którym rozmawiał dziennik.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl