Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja
Materiał partnera: TOGETAIR 2022

Bosch Polska kolejny raz partnerem Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2022

Podziel się:

Ekologia, dbanie o klimat i czystość planety jest naszym obowiązkiem. Powiem wyraźnie, że nie dotyczy on tylko biznesu. Tak długo, jak my, konsumenci, nie zmienimy swojego zachowania i nie będziemy mieli świadomości swoich wyborów, realizacja strategii zrównoważonego rozwoju będzie trudna – podkreślił Rafał Rudziński, prezes zarządu Robert Bosch Sp. z o.o., podczas Szczytu Klimatycznego TOGETAIR2022

Bosch Polska kolejny raz partnerem Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2022
(materiały partnera)

Zrównoważona rozwój dla środowiska - konsekwentna strategia czy Pr-owy słogan

Ekologiczne technologie i deklaracje CSR są nieodłącznym elementem w komunikacji każdej liczącej się firmy. Część działań biznesu rodzi jednak oskarżenia o greenwashing. Wielu akcjom zarzuca się, że nie mając na celu poprawy stanu naszego środowiska, ale jedynie poprawę wizerunku firmy czy korporacji.

Realna odpowiedzialność społeczna wobec środowiska a zjawiska greenwashingu - gdzie znajduje się granica? Jak racjonalne wykorzystać działalność proekologiczną dla dobra społecznego? Jak zachować równowagę między ekonomią a ekologią?  Na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy debaty podczas trzeciego dnia Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR 2022, w której wziął udział Rafał Rudziński, prezes zarządu Robert Bosch Sp. z o.o., reprezentant Grupy Bosch w Polsce. W debacie uczestniczyli również inni przedstawiciele biznesu, jak Anna Borys, McDonald's Polska, Ewa Janczukowicz-Cichosz z LPP i Magdalena Brzezińska, Grupa Żywiec. Instytucje rządowe reprezentowali Małgorzata Golińska, Wiceminister Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz Jan Tabor z Lasów Państwowych. Jako przedstawicielka gospodarza, czyli Uniwersytetu Warszawskiego, uczestniczyła w debacie prof. Agata Dziewulska. Moderację spotkania poprowadziła Dominika Tarczyńska z Polsat News.

Zielone AGD

Rafał Rudziński, prezes zarządu Robert Bosch Sp. z o.o., został zapytany o zjawisko postarzania produktów oraz skracanie działalności sprzętów AGD. Zwrócił uwagę na to, że zmienił się stosunek cen sprzętu do wynagrodzenia, jak również normy ekologiczne. Współczesna lodówka pobiera mniej energii niż żarówka, dlatego wskazana jest wymiana sprzętu dwudziestoletniego na bardziej ekologiczny.

Bosch jest dobrym przykładem, jeśli chodzi o dążenie do ekologii w strategii biznesowej. W 2020 firma, która ma 400 lokalizacji na świecie, jest neutralna, jeśli chodzi o emisję CO2. Sami postawiliśmy sobie założyliśmy ten celjako strategiczny plan wdrażany Kampania została ogłoszona w 2019 roku, a w 2020 sfinalizowana. Żeby nie być gołosłownym, że to tylko PR, poddaliśmy się niezależnemu audytowi zewnętrznemu. I może jest to krok, do którego należy namawiać wszystkich. Jako konsument to możemy zrobić. Mówmy "Sprawdzam". Kupujmy świadomie.

Dodał, że podobnie jak w branży odzieżowej, branża AGD ma również szerokie perspektywy recyclingu urządzeń. Firmy nie działają jednak w próżni, potrzebne są tu też odpowiednie decyzje świadomych konsumentów.

Odpowiedzialność biznesu wobec środowiska

Podczas rozmowy z Agnieszką Zarębą z RadioZET.pl prezes Rafał Rudziński opowiedział o wspólnej odpowiedzialności za stan planety zarówno firm, jak i ich klientów.

Zobacz także: Nowy konkurs dla startupów na Game Industry Conference

Grupa Bosch od wielu lat stawia na technologie przyjazne dla środowiska. Ostatnie przykłady to inwestycje w rynek elektrolizy wodorowej (500 mln EUR do 2030 r.), realizacja zamówień z zakresu elektromobilności, których wartość przekroczyła 10 mld EUR oraz plan zainwestowania 300 milionów euro w pompy ciepła w ciągu najbliższych 3 lat.

Mimo trudnego otoczenia gospodarczego, firma konsekwentnie realizuje swoje działania na rzecz ochrony klimatu. Jej prezes Stefan Hartung ogłosił, że w ciągu trzech lat Bosch zainwestuje w technologie neutralne dla klimatu, takie jak elektryfikacja i wodór, około 3 miliardy euro.

Nie jest zatem zaskoczeniem, że jak co roku reprezentant Grupy Bosch w Polsce, firma Robert Bosch Sp. z o.o. została partnerem Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego TOGETAIR2022

Materiał partnera: TOGETAIR 2022

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl