Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Witold Ziomek
|

Brakuje zawodowych kierowców. Ponad 100 tys. wolnych etatów

113
Podziel się:

W całym kraju jest ponad 100 tys. wolnych etatów - pisze RMF24. Zapotrzebowanie na kierowców cały czas rośnie, sytuacji nie ratują pracownicy z Ukrainy.

W całym kraju jest ponad 100 tys. wolnych miejsc dla kierowców.
W całym kraju jest ponad 100 tys. wolnych miejsc dla kierowców. (East News, TOMASZ JODLOWSKI/REPORTER)

Choć ponad 80 tysięcy obywateli Ukrainy zdobyło w Polsce prawo jazdy na ciężarówki, na rynku pracy nadal brakuje ponad 100 tys. zawodowych kierowców - twierdzą przedstawiciele Związku "Transport i Logistyka Polska", cytowani przez RMF24.

Do efektywnej pracy na jedną ciężarówkę powinno przypadać 1,5 kierowcy.

- Powód to urlopy, choroby, fluktuacje w firmach i inne sytuacje losowe. Współczynnik 1,2-1,3 kierowcy na samochód byłby też dobry. Teraz niejednokrotnie mamy współczynnik "jeden kierowca - jeden pojazd". To powoduje duże problemy - mówi Maciej Wroński ze Związku "Transport i Logistyka", cytowany przez RMF24.

Zobacz także: Oglądaj też: Branża transportowa potrzebuje nowych kierowców. Oto, czego oczekuje od rządu

Średnie wynagrodzenie kierowcy, w zależności od regionu, to 6 do 10 tys. złotych. Do tego diety i inne dodatki. Pomimo wysokich zarobków, firmy logistyczne cały czas zmagają się z deficytem pracowników.

- Należy zadbać o odpowiednią organizację pracy, zwłaszcza kierowców ciężarówek. By nie musieli spędzać na przykład trzech tygodni za granicą, tylko częściej wracać do domu. Widzimy, że wielu młodych kierowców chce spędzać czas z rodziną. Wydaje się, że kluczem do sukcesu jest zadbanie o tych pracowników. Wynagrodzenia są wyjątkowo dobre. Powinniśmy zwrócić uwagę na organizację pracy i odpowiedni szacunek dla kierowców - podkreśla Maciej Wroński.

Zdaniem ekspertów logistyka, to obok budownictwa i gospodarki magazynowej, jest branżą najbardziej zagrożoną brakiem pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

gospodarka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(113)
WYRÓŻNIONE
Żona
5 lata temu
Co za bzdury - 6 tyś + diety. Hihihi. 6 tyś z dietami a składki od najniższej krajowej , taka jest prawda. Emerytura też liczona od najniższej krajowej.
Józef
5 lata temu
6-10 tys podstawy plus diety?? Jakie dodatki, o czym ty piszesz?? Kierowca nie ma żadnych dodatków!! Kto wam płaci za propagowanie tych bzdur?!! Właśnie dlatego nie macie kierowców, bo są tak okłamywani jak to robi Ziomek w tym co nabazgrał. Po 20 latach jazdy tirem poszedłem na l-4 i dostałem 1200 złotych na rękę. Zgadnijcie... Nie wystarczyło nawet na rachunki, nie mówiąc już o jedzeniu dla dzieci. Kierowca zarabia MAX 2,500 złotych plus diety i to po 10 latach jazdy dla jednego dorobkiewicza. Ale diety w świetle prawa to pieniądze wypłacane pod stołem, bez podatku. A uwłaczające jest to, że jak kupisz sobie samochód za ciężko zarobione pieniądze, to musisz skarbówce udowodnić, że nie ukradłeś!!! Bo w żadnych papierach nie ma diet. NIKT nie zarabia 10 tyś zł podstawy! NIKT!!! NIKT!!! NIKT!!!
Murzykos
5 lata temu
Po co piszecie takie bzdury. 6tys zarabia kierowca? 2380 brutto na umowie a reszta pod stołem. Płatna z km, od frachtu albo za kurs. Zero płatnych urlopów, zero chorobowego. Jazdy na 2lub więcej, kartach, magnesach itp kombinacjach. Będzie brakować jeszcze więcej kierowców.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (113)
Yaro
5 lata temu
Powinno być ustawowo uchwalone że procent liceów to 25 procent uczniów, ale samorządom taniej wychodzi prowadzić licea bo tylko tablica, krzesełka i stoliki! Taka jest prawda! A pracodawcy niech sobie radzą sami!
Pyszał
5 lata temu
Co za bzdety wypisują, nie wsiądzie za fajere, pojeździ miesiąc lub dwa, a potem niech pisze
Konik
5 lata temu
Takie zarobki co na to ZUS i US ,dalej nie wiedzą jakie składki wpływają a jakie powinny? Może te urzędy zapytać ile zarabiają kierowcy. Te podane kwoty to może zarabia Polski kierowca u zachodniego przewoźnika ewentualnie kierowcy rządowi. Musi to być poparte w praktyce ,żeby im kłamstwa nie zarzucić.
stary wyga
5 lata temu
nie dlugo bufony beda wozic towary na rowerze w bagazniku lub na rurce.................kiedy ciezarowki stana ..zaczna placic na godziny nie od dzikiego kursu.................starzy sie wykrusza...............a mlodzi sie nie kwapia i maja racje
stary wyga
5 lata temu
nie dlugo bufony beda wozic towary na rowerze w bagazniku lub na rurce.................kiedy ciezarowki stana ..zaczna placic na godziny nie od dzikiego kursu.................starzy sie wykrusza...............a mlodzi sie nie kwapia i maja racje
...
Następna strona