- To jest patrzenie na linię trendu, a nie obrazek rynku, jaki mamy dziś. TVN i Polsat chcą po prostu wyprzedzić konkurencję, jaką staje się dla nich Netlfix. Konsumpcja treści telewizyjnych zmienia się w stronę właśnie oglądania w internecie – tłumaczy wiceprezes Wirtualnej Polski Holding.
Według Brańskiego my już netfliksujemy, czyli oglądamy telewizję w internecie. A ten słowny monopol staje się groźny dla tradycyjnych telewizji, które dotąd próbowały sił z serwisami video on demand (VOD).
- Netflix to już po prostu standard. Szczególnie widać to na rynku brytyjskim. U nas to samo będzie za 3-4 lata – uważa Brański.
Wiceprezes Wirtualna Polska Holding stwierdza więc, że ruch TVN Discovery oraz Polsatu nie jest dla niego zaskoczeniem, a podobne inicjatywy są już na świecie znane.
- Na przykład we Francji mamy Molotov.tv. To spółdzielnia tamtejszych telewizji, która oferuje darmowy streaming telewizyjny podobnie jak nasz WP Pilot, ale także płatne treści VOD. Drugim przykładem jest wspólna inicjatywa BBC i Channel 4. Podobnie sytuacja wygląda też w Niemczech - tłumaczy Brański.
Przypomina również, że w Stanach Zjednoczonych podobną spółdzielnią był serwis Hulu, który zakładały News Corporation, NBC Universal oraz Walt Disney. Dziś to ten ostatni ma większość udziałów w przedsięwzięciu.
W piątek TVN Discovery oraz Polsat poinformowały o planach stworzenia wspólnej platformy dystrybucji wideo. Dwie największe prywatne telewizje w Polsce zamierzają udostępniać tam swoje produkcje. W dalszym ciągu mają działać platformy Player.pl i Ipla.tv.
Masz newsa, zdjęcie, film? Wyślij na #dziejesie