Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Budowa dróg w Polsce. Pierwsze kontrakty anulowane tuż po wyborach

46
Podziel się:

Umowa na budowę obwodnicy Wałcza i rozbudowę węzła drogowego Szczecin Kijewo zerwana. GDDKiA winą obarczyła wykonawcę robót.

Umowa na budowę obwodnicy Wałcza i rozbudowę węzła drogowego Szczecin Kijewo zerwana.
Umowa na budowę obwodnicy Wałcza i rozbudowę węzła drogowego Szczecin Kijewo zerwana. (GDDKiA, GDDKiA)

Już następnego dnia po wyborach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wypowiedziała dwa opóźniające się kontrakty - pisze Gazeta Wyborcza. Chodzi o budowy obwodnicy Wałcza i węzła autostradowego pod Szczecinem.

Jak zauważa dziennik, Generalna Dyrekcja długo zwlekała z tą decyzją. Zbyt długo. Teraz, jak sugeruje "Wyborcza", "przejrzała na oczy".

"Odstąpiliśmy z winy Wykonawcy od umów na budowę obwodnicy Wałcza i rozbudowę węzła drogowego Szczecin Kijewo z firmą Energopol Szczecin S.A. Przygotowujemy przetargi na dokończenie tych inwestycji. Jeszcze w tym roku planujemy ogłosić nowe postępowania" - poinformowała w poniedziałek GDDKiA na swoich stronach internetowych.

Jak podkreśla Dyrekcja, firma nie wywiązywała się z zawartych umów i wstrzymała zasadnicze roboty na tych inwestycjach. Wykonawca został wezwany do wykonania określonych zaległych robót we wskazanych terminach zgodnie Subklauzulą 15.1 SWK, z czego się nie wywiązał.

Zdaniem GDDKiA, wykonawca otrzymał maksymalny możliwy - zgodnie ze Szczegółowymi Warunkami Kontraktu - termin na poprawienie sytuacji. Kolejne składane deklaracje o przedstawieniu nowego podwykonawcy i wznowieniu robót nie były jednak wypełniane.

"Mając na względzie dobro realizowanych inwestycji i interes podatników, GDDKiA musiała podjąć decyzję o odstąpieniu od umów" - pisze GDDKiA.

Generalna Dyrekcja już zapowiedziała, że będzie egzekwować od firmy Energopol Szczecin należności z tytułu kar umownych.

Uruchomione zostały także gwarancje "należytego wykonania", którymi były zabezpieczone te kontrakty. Kwota zajętych gwarancji wynosi około 50 mln złotych. Jak tłumaczy, GDDKiA, pieniądze te pozwolą na pokrycie zobowiązań firmy, takich jak płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(46)
WYRÓŻNIONE
lilo
5 lata temu
Ostatnia polska firma budujaca autostrady zbankrutowala. Male info. Przy przetargach tona asfaltu kosztowala 150zl teraz kosztuje ponad 500zl nie wspominajac o kosztach pracowniczych. Firma chciala dostac od gddik 60mln zlotych dodatkowo z tytulu wzrostu kosztow. Gddik nie zgodzila sie (w sumie zgodzilaby sie im to by musiala doplacic tez wlochom). Taka oto pokrotce historia.
dobra zmiana
5 lata temu
inwestycje dla podpuchy przed wyborami, pis - państwo z dykty
polak
5 lata temu
pis wykończy wszystkie firmy w polsce bo pis to komuna bis
NAJNOWSZE KOMENTARZE (46)
Bateria
5 lata temu
Przed wyborami nabrali wody w usta to ustawka polityczna a ludzie wyplat nie maja a energopol Szczecin więcej miał budów
Bolo
5 lata temu
Nie wywiązują się z terminów to do widzenia albo płacą kary, to nie państwo teoretyczne.
Walec
5 lata temu
Brakuje pieniędzy na 500 plus dla patologii to zrywamy kontrakty na drogi.
Ha
5 lata temu
A czy za PiS powstało cokolwiek? Jakakolwiek inwestycja? Bo to co broszka i Pinokio otwierali to inwestycje,które powstały za poprzedniej władzy:blok energetyczny w Gorzowie,autostrady itp
PiS to destru...
5 lata temu
Za po-PSL powstało 900km autostrad a za PiS 100 z czego przez ostatnie 2,5roku 0 km....
...
Następna strona