Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Budowa drogi do elektrowni jądrowej. Jest zielone światło

12
Podziel się:

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Gdańsku wydał decyzję środowiskową (DŚU) dla pierwszego odcinka drogi krajowej prowadzącej do budowanej elektrowni jądrowej "Lubiatowo-Kopalino". Odcinek ten połączy Lubiatowo z drogą wojewódzką nr 213. Decyzja jest kluczowym etapem w realizacji tej strategicznej inwestycji.

Budowa drogi do elektrowni jądrowej. Jest zielone światło
Budowa elektrowni atomowej w gminie Choczewo (money.pl, Przemysław Ciszak)

Droga krajowa, zaprojektowana jako jednojezdniowa trasa o przekroju 1x2 w klasie GP (główna ruchu przyspieszonego), będzie łączyć budowaną elektrownię z drogą ekspresową S6. Wariant trasy preferowany przez inwestora omija miejscowość Choczewko i przebiega bliżej Kurowa.

Po uzyskaniu decyzji środowiskowej nastąpi etap przetargów w formule "Projektuj i buduj", co pozwoli na przygotowanie projektów budowlanych oraz uzyskanie decyzji o realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane ruszą po wydaniu decyzji ZRID przez Wojewodę Pomorskiego - czytamy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Będziemy żyli 120 lat? "Małymi kroczkami musimy dożyć przełomu"

Kluczowe znaczenie dla regionu

Budowa drogi krajowej do elektrowni jądrowej "Lubiatowo-Kopalino" ma strategiczne znaczenie dla województwa pomorskiego. Inwestycja, podzielona na dwa zadania (Lubiatowo–DW213 i DW213–węzeł Łęczyce na S6), poprawi przepustowość i bezpieczeństwo lokalnego układu komunikacyjnego - czytamy. Trasa będzie także alternatywnym połączeniem nad Bałtyk, szczególnie istotnym w sezonie turystycznym.

Nowa droga ma przede wszystkim odciążyć lokalne drogi i skrócić czas przejazdu między Trójmiastem a nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo. Inwestycja ma także poprawić bezpieczeństwo podróżnych i użytkowników dróg, a jednocześnie ograniczyć negatywny wpływ transportu na środowisko poprzez redukcję hałasu, drgań i zanieczyszczeń. Dodatkowo nawierzchnia zostanie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 tony na oś, co zapewni większą trwałość i wydajność trasy.

Budowa drogi do elektrowni "Lubiatowo-Kopalino" jest częścią rządowego programu wspierania strategicznej infrastruktury energetycznej. Realizacja tej inwestycji, o łącznej wartości 12 mld zł, finansowana z KPO i Krajowego Programu Kolejowego, ma być zakończona w ciągu pięciu lat.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(12)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Buszmen
3 tyg. temu
Obiecałem sobie, że kupię pompę ciepła jak będzie konkurencyjny tani prąd z energetyki jądrowej. Czyli widzę, że nigdy jej nie kupię. Wcześniej spotkam się z przodkami.
Romek
3 tyg. temu
To jaki cel ma w końcu ta droga? Dojazd do elektrowni czy odciążenie lokalnego ruchu? I czemu ta budowa ma kosztować aż tyle kasy?
Andrzej
2 tyg. temu
Nie wiem po co niszczyć środowisko skoro można byłoby tez zbudować elektrownię na morzu , tak jak farmy wiatrowe. Wyspy Palmowe w Dubaju są dowodem takich realizacji.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Tytusek
3 tyg. temu
No to pierwszy etap budowy elektrowni już prawie za nami.Teraz w ciągu maksymalnie siedmiu lat stworzymy plan ogrodzenia terenu.
krk
3 tyg. temu
12 mld na budowę drogi dojazdowej do elektrowni? To za ile ci złodzieje wybudują samą elektrownię? Za 200 mld? Już teraz mam pewność, że to będzie najdroższa elektrownia na świecie w stosunku do jej mocy. W Polsce tak jest ze wszystkim.
Hihihi
3 tyg. temu
Znając nasz kraj od 40lat domyslam sie ze droge beda budować nastepne 10-15lat
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Andrzej
2 tyg. temu
Nie wiem po co niszczyć środowisko skoro można byłoby tez zbudować elektrownię na morzu , tak jak farmy wiatrowe. Wyspy Palmowe w Dubaju są dowodem takich realizacji.
Ekolog
3 tyg. temu
Ile jeszcze pokoleń minie zanim ją wybuduja heheh
Buszmen
3 tyg. temu
Obiecałem sobie, że kupię pompę ciepła jak będzie konkurencyjny tani prąd z energetyki jądrowej. Czyli widzę, że nigdy jej nie kupię. Wcześniej spotkam się z przodkami.
Romek
3 tyg. temu
To jaki cel ma w końcu ta droga? Dojazd do elektrowni czy odciążenie lokalnego ruchu? I czemu ta budowa ma kosztować aż tyle kasy?
Tytusek
3 tyg. temu
No to pierwszy etap budowy elektrowni już prawie za nami.Teraz w ciągu maksymalnie siedmiu lat stworzymy plan ogrodzenia terenu.