Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Budowa S7. Podpisana umowa. Sprawniej na Mazury i nad morze

29
Podziel się:

Jest decyzja wojewody mazowieckiego ws. budowy trasy S7 na odcinku Napierki - Mława. To był ostatni odcinek bez umowy, jak zapewnia GDDKiA - prace ruszą niebawem. Po oddaniu drogi do ruchu znacznie szybciej pojedziemy z Mazowsza na Mazury, czy dalej nad morze.

S7 Napierki - Mława. Wojewoda wydał ważną decyzję
S7 Napierki - Mława. Wojewoda wydał ważną decyzję (East News / GDDKiA)

Wojewoda Mazowiecki wydał kolejną decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Tym razem dotyczy ona odcinka drogi ekspresowej S7 Napierki - Mława - informuje GDDKiA. Budowa obejmie 14-kilometrowy odcinek ekspresówki.

Na wykonawcę wybrano konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, a kwota inwestycji to 294,7 mln zł. Planowany termin zakończenia kontraktu to drugi kwartał 2021 r.

To ostatni z czterech odcinków trasy S7 na terenie północnego Mazowsza, na które zostały już podpisane umowy. Po rozpoczęciu budowy na odcinku Napierki - Mława roboty obejmą całość ponad 70-kilometrowego odcinka między granicą woj. warmińsko-mazurskiego a Płońskiem.

Zobacz także: Obejrzyj: Najdłuższy taki tunel w Polsce. Powstaje wzdłuż S3

"Zgodnie z kontraktem powstanie droga ekspresowa o przekroju dwujezdniowym wraz z drogami serwisowymi. Zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 14 obiektów inżynierskich oraz dwa węzły: Mława Północ i Mława Wschód" - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Wzdłuż trasy planowane są dwa Miejsca Obsługi Podróżnych w następujących lokalizacjach:

  • MOP Pepłowo I, strona prawa;
  • MOP Pepłowo II, strona lewa.

Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ciężkiego ruchu z obciążeniami nawierzchni 115 kN/oś (11,5 tony na oś). Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(29)
WYRÓŻNIONE
Ciekawy
5 lata temu
No cóż, szkoda tylko że ta okropna nie chciana Unia musi dokładać do tego wszystkiego, czemu pisowate nie mówią o tym skąd są te dotacje na praktycznie wszystko w pl??? Bo przecież nie z podatków i abonamentu
Cisza
5 lata temu
A co z odcinkiem krakowski8
Sceptyk
5 lata temu
Narazie to agitacja przedwyborcza. Jak Unia nie da kasy to pozostanie tylko puste gadanie. Za 2 mld złotych TVP pokaże wirtualnie wszystko - nawet drogi których nie ma.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (29)
oli
5 lata temu
Polska potrzebuje S-10
kierowca
5 lata temu
Na utrzymanie kościołów dajemy co rok 19 mld. Ile to można by wybudować dróg ekspresowych . Kler nie musi pławic się w luksusach.
BAD
5 lata temu
Niech autor tego artykułu się dokształci... z kim Wojewowda podpisał umowę??? Czy ZRiD wymaga podpisania umowy???? Nawet nie wiesz o czy piszesz
TIR-y na wago...
5 lata temu
Cały centralny obszar północno-zachodniej Polski bez inwestycji drogowych. Droga krajowa nr 22 – droga krajowa klasy GP oraz klasy S o długości około 460 km prowadząca od przejścia granicznego polsko-rosyjskiego w Grzechotkach do granicy polsko-niemieckiej w Kostrzynie, która przebiega przez w/w obszar Polski dosłownie "pęka w szwach" Mieszkańcy miejscowości położinych wzdłuż DK22 planują przeprowadzać protesty w związku z dużym natężeniem ruchu na DK22 oraz brakiem inwestycji mających na celu odciązenie drogi krajowej 22 tzn. budowy trasy szybkiego ruchu lub autostrady.
tenere
5 lata temu
Termin zakończenia to drugi kwartał 2021? Bujać to my ale nie nas.
...
Następna strona