Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|
aktualizacja

Budowa S7. Testują obciążenie największej estakady na zakopiance

58
Podziel się:

Konstrukcja estakady wznosi się na wysokość 49 metrów i liczy kilometr długości. Drogowcy sprawdzają właśnie jej wytrzymałość.

Estakada w Skomielnej Białej w najwyższym punkcie ma 49 m wysokości.
Estakada w Skomielnej Białej w najwyższym punkcie ma 49 m wysokości. (GDDKiA, GDDKiA)

Pierwsze próby obciążenia statycznego największej estakady były prowadzone we wtorek na odcinku między Lubieniem a Rabką Zdrój. Osiem ciężarówek wypełnionych piaskiem, każda ważąca 32 t, przejechały przez budowany fragment estakady na S7.

W środę na całym odcinku przeprowadzone zostaną kolejne próby obciążenia tym razem dynamicznego – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zobacz także: Obejrzyj także: Polsce grozi paraliż telekomunikacyjny. Wdrażanie 5G jest kluczowe

"Próbne obciążenia pozwalają przebadać sztywność konstrukcji na podstawie pomiarów ugięć ustroju nośnego, a także stabilność podpór na podstawie pomiarów wielkości ich osiadań" – tłumaczy GDDKiA.

Estakada w Skomielnej Białej w najwyższym punkcie ma 49 m wysokości. Tworzą ją dwie osobne konstrukcje po dwa pasy o długości kilometra.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(58)
WYRÓŻNIONE
GRZECHOTKA
5 lata temu
prawdziwa próba będzie zimą przy minus 20 ..gdy konstrukcja będzie podatna pod wpływem mrozu na kruszenie i pękanie ...a Janusze dziesiątkami tysięcy będą mknąć do czadodołka zwanym Zakopanym..by smakować klimat palonych opon
kierowiec
5 lata temu
Pięknie się prezentuje!
RODACY!!!
5 lata temu
Ludzie! Polacy! Rodacy! Czytam Wasze komentarze i oczom nie wierze! Zawsze mnie zastanawia skąd się bierze w naszym narodzie tylu znawców w każdym temacie... Najczęściej Ci co mają najwięcej do powiedzenia (napisania) to jedyną styczność jaką mieli z budownictwem to ułożenie płytek we własnej łazience (albo i nie). Obiekt, który widzicie na zdjęciach zaprojektowali i wykonali doświadczeni projektanci i inżynierowie i możecie wierzyć, że wiedzą jak się to robi i napewno wiedzą też jak się wykonuje próby obciążeniowe. Jak się czyta komentarze w stylu "po co ten wiadukt skoro można było poprowadzić dołem w terenie! - No nie można było! A dlaczego? Bo jest to droga klasy S, która musi spełniać KONKRETNE wymagania a nie prowadzić przez góry i doliny - mówiąc prostym językiem! W Waszym/naszym kraju powstaje obiekt na skalę europejską a Wy tylko potraficie narzekać!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (58)
giter
5 lata temu
Z ta drogą to wyszedł nawet ładny tzw hejt. Obiecac to co jest nie do spełnienia. Kłamstwo goni kłamstwo..
To ja
5 lata temu
Gdzie policja przeladowanie ciężarówki 8 mandatów czeka
Er
5 lata temu
Ciekawe ćiekawe czy konstruktorzy i projektanci stali pod? Taka tradycja.
Op
5 lata temu
Kto buduje teraz po 2 pasy .... 3 to minimum
Połowę piaski...
5 lata temu
Wow aż 8 ciężarówek ale tonaż. Jakby tam wjechało 30 to rozumiem.
...
Następna strona