Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
CHE
|

Buh Chill Palikota i Wojewódzkiego odciął się od Ekipy Friza. Na reakcję nie trzeba było długo czekać

170
Podziel się:

Przypadkowo czy nie, ulokowanie piwa Buh w teledysku Ekipy "Chill" wywołało niemałe zamieszanie. Producent browaru odciął się od popularnej grupy, a ta w odpowiedzi usunęła logo marki z nagrania w serwisie youtube.

Buh Chill Palikota i Wojewódzkiego odciął się od Ekipy Friza. Na reakcję nie trzeba było długo czekać
Marka Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego odcięła się od Ekipy Friza

Jak wyliczył portal wirtualnemedia w pierwszej wersji nagrania Ekipy marka Buh widoczna była około dwudziestu razy. Szybko okazało się, że przynajmniej oficjalnie nie jest to celowy zabieg, a etykiety piwa trzeba zamazać.

Problem leżał bowiem gdzie indziej. Samo lokowanie produktu nie zostało bowiem oznaczone ani w samym teledysku, ani w jego opisie w serwisie YouTube, a "reklama" piwa mogła trafić również do młodszych odbiorców. W odpowiedzi na doniesienia Google sprawdził klip pod kątem zasad reklamowych.

Od współpracy reklamowej przy klipie teledysku odciął się ponadto producent piwa Buh, który wskazał, że przy produkcji klipu nie ustalano ani nie konsultowano z marką zasad współpracy. Efekt?

Ekipa była zmuszona dokonać zmian w materiale. Obecnie w kadrach klipu, gdzie wcześniej było widać butelki, etykiety Buha są wyblurowane. Z początkowej liczby dwudziestu "wzmianek" o piwie w ostatecznej wersji teledysku nie sposób wyliczyć ani jednej.

Czy przykład Ekipy może stanowić przestrogę dla pozostałych youtuberów? Olga Sztuba z Google Polska wskazuje w rozmowie z "WM", że lokowanie produktu musi być zgodne z zasadami reklamowymi serwisu, co z kolei może się przełożyć na ograniczenia związane z krajem lub wiekiem odbiorców - jak na przykładzie nieletniej widowni Friza.

Ekipa to grupa youtuberów, którą dwa lata temu założył Karol Wiśniewski, lepiej znany jako Friz. Oprócz niego są w niej inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek.

Buh to z kolei nic innego jak piwo konopne od Janusza Palikota i Kuby Wojewódzkiego. Marka przyjęła się dobrze, a jej inicjatorzy już teraz planują rozszerzyć ofertę o konopną wódkę, a przyszłości także o BUH-a z dodatkiem THC.

Zobacz także: Szał na punkcie lodów Friza. Moc Ekipy rozłożona na czynniki pierwsze
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(170)
WYRÓŻNIONE
jill
4 lata temu
etykiety Buha są wyblurowane.... Wyblurowane! Czy autor otrzymał już za to nagrodę od językoznawców? W Polsce używamy chyba( jeszcze) języka polskiego? W słowniku widnieje słowo- zamazane, rozmazane, wymazane itd. Dbajmy o czystość naszej mowy ojczystej.
Walery
4 lata temu
Ta cała Ekipa to jacyś giejowie czy influancerzy, cokolwiek to znaczy?
Goopl
4 lata temu
Z tego co wiem tą całą Ekipę w większości ogląda młodzież poniżej 18 roku życia. I w teledysku nie powinno być promowania alkoholu
NAJNOWSZE KOMENTARZE (170)
loloz
4 lata temu
Tak, przez przypadek kupili tyle butelek tego piwa na Zanzibarze. Pewnie poszło o kase i tyle xd
ona
4 lata temu
dawac thc <3
wiki
4 lata temu
już im rząd szykuje lukratywny kontrakt na wytwarzanie "emocjonalnego zapotrzebowania na szczypionki", wtedy w każdym klipie będzie dwadzieścia wzmianek o "szczykafkach" i "szczypiniach", a youtuberzy będą się wręcz potykać o fiolki i lodówki z preparatami
brygada RR
4 lata temu
Taaa na pewno nie było to zamierzone. Łykajcie takie informacje jak pelikany. To wszystko dalej jest jedna wielką akcją marketingową pifa siurs
Mixera nie ma...
4 lata temu
Błąd
...
Następna strona