Artykuł sponsorowany
Globalne badania pokazują, że już teraz produkcja odzieży i obuwia generuje aż 10% emisji węgla i 20% zużycia wody. Prognozy na 2030 rok wskazują ciągły wzrost zapotrzebowania na produkcję odzieży, a odpady wygenerowane przez przemysł osiągną skalę 148 mln ton. Jednocześnie sektor fashion jest jednym z najbardziej dotkniętych kryzysem gospodarczym wywołanym pandemią. Prognozy BCG wskazują, że przychody branży w tym roku mogą spaść o ponad jedną trzecią, co stanowi równowartość do 640 miliardów dolarów straty w sprzedaży. Konieczność zmian w biznesie modowym i potrzeba opracowania nowych rozwiązań dla przemysłu stały się motywacją dla Vogue Polska do stworzenia Business Fashion Environment Summit – pierwszej tego typu konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej. Głównym partnerem merytorycznym została międzynarodowa firma doradztwa strategicznego i ekspert w dziedzinie sustainability - Boston Consulting Group.
Do udziału w pierwsza edycji BFES Vogue Polska zaprosił grono wyjątkowych gości. W dyskusji na temat sustainability udział wezmą światowej sławy eksperci i aktywiści związani z branżą modową, przemysłem i biznesem. Głównymi prelegentami są: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu – CEO LGT Group – największa prywatna grupa w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, projektantka i filantropka Samata Pattinson, fotograf i aktywista Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof - CCO Lenzing AG - największego producenta włókien syntetycznych na świecie.
Na temat zrównoważonego rozwoju wypowie się również Ellen MacArthur, założycielka fundacji swojego imienia. Ellen MacArthur Foundation od 2010 r. promuje zasady gospodarki o obiegu zamkniętym. W wydarzeniu udział weźmie również Katrin Ley, dyrektor zarządzająca Fashion for Good, platformy zrzeszającej projektantów, marki, właścicieli sklepów i inwestorów w celu promowania pięciu dóbr nowego, przekształconego przemysłu modowego
Vogue Polska chce przewodzić zmianom w sektorze
Polska redakcja Vogue, podejmując się organizacji BFES, postawiła sobie za cel kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększając świadomość w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży.
W trosce o bezpieczeństwo gości i słuchaczy inauguracyjna edycja BFES odbędzie się w formule hybrydowej. Prelegenci będą występować zarówno ze sceny auli w Muzeum Polin, jak i zdalnie – z wybranych miejsc na całym świecie. Słuchacze będą mogli obejrzeć całą konferencję online w formie livestreamingu, który będzie ogólnodostępny bezpłatnie na stronie Vogue.pl oraz na platformach społecznościowych.
Zrównoważona moda w trosce o społeczeństwo
Zrównoważany rozwój to wciąż umacniający się trend w zarządzaniu biznesem, u którego podstaw leży troska o zachowanie środowiska naturalnego, a który za cel obiera zapewnienie dobrobytu społeczeństwa w kolejnych pokoleniach. Eksploatacja zasobów naturalnych, szczególnie nieodnawialnych źródeł, nadmierna emisja zanieczyszczeń, prowadząca do degradacji ekosystemu to problemy, które w dobie gwałtownego rozwoju przemysłu stają się coraz bliżej nas, grożąc nieodwracalnymi zmianami. Sektor odzieżowy jest obecnie drugim najbardziej zatruwającym środowisko przemysłem, tuż po petrochemii. Zaangażowanie największych producentów i przedsiębiorców jest niezbędne dla odwrócenia szkodliwej tendencji i poprawienia kondycji naszej planety.
W model sustainability wpisane są czynniki ESG (environment, social responsibility, governance), których analiza pozwala ocenić firmę pod kątem tego, czy prowadzi biznes w sposób korzystny dla środowiska. Niezwykle istotne pozostaje także kreowanie świadomych praktyk pośród konsumentów, którzy robiąc zakupy, mogą wybierać spośród marek działających w zgodzie z sustainability. Szczególnie w okresie po pandemii bardziej niż kiedykolwiek odbiorcy będą preferować brandy mające określony cel, a zrównoważony rozwój stanie się czymś koniecznym. Marki muszą zapewnić, że działają w sposób odpowiedzialny za środowisko i społeczeństwo. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest niezwykle ważnym elementem zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia pokroju Business Fashion Environment Summit mają zasadnicze znaczenie dla kształtowania nowych modeli biznesowych i wypracowywania rozwiązań, mających realny wpływ na naszą przyszłość.
Artykuł sponsorowany