LEGO, duński producent zabawek, od lat wchodzi w różnego rodzaju partnerstwa i współprace, które owocują wspólnymi liniami produktów. Wystarczy wspomnieć o produkowanych na licencji zestawach z serii LEGO Star Wars, linach produktowych Marvela, modelach samochodów Lamborghini, Bugatti czy Ferrari albo śmigłowcu Airbusa i modelu Concorde'a.
We współpracy z marką Adidas powstał m.in. model kultowego sneakersa Superstar z klocków LEGO oraz jego prawdziwy odpowiednik wzbogacony elementami nawiązującymi do klocków. Czy wkrótce pojawi się choćby model buta Nike Air Max z klocków? W czwartek LEGO oraz amerykańska grupa Nike ogłosiły wieloletnie partnerstwo.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
LEGO i Nike chcą promować sport i zabawę
Nie ujawniono zbyt wielu szczegółów. Wiadomo, że rozpocznie się w 2025 r. i obejmie m.in. serię produktów pod wspólną marką, które "połączą kreatywną moc klocków LEGO z filozofią Nike "Just Do It", aby zachęcić wszystkie dzieci do zabawy i sportu".
- Zależy nam na tworzeniu przyszłości bardziej przystępnej i sprzyjającej integracji, w której dzieci w każdym wieku i o różnych umiejętnościach będą chętniej podejmować aktywność fizyczną. Wraz z Grupą LEGO z radością zapraszamy wszystkie dzieci do poznania nowej wizji sportu oraz kreatywnej zabawy - powiedział Cal Dowers, wiceprezes ds. globalnych produktów dla dzieci w NIKE Inc., cytowany w komunikacie.
- Łącząc kreatywność zabawy klockami LEGO z żywiołowością oraz pasją do sportu, chcemy zainspirować dzieci nowymi pomysłami na spędzanie wolnego czasu i rozwijanie wyobraźni - stwierdził Alero Akuya, wiceprezes ds. rozwoju marki w Grupie LEGO.
W opublikowanej w mediach społecznościowych animacji pokazano m.in. charakterystyczne pomarańczowe pudełko na buty Nike, waflową podeszwę zewnętrzną i technologię Nike Air, a także specjalnie zaprojektowaną głowę minifigurki LEGO z charakterystycznym logo Nike jako uśmiechem.
W komunikacie dodano, że w niedawnym badaniu przeprowadzonym wśród 25 tys. 500 dzieci i 36 tys. rodziców w 36 krajach na zlecenie Grupy LEGO prawie wszystkie dzieci stwierdziły, że "zabawa jest bardzo cenna dla ich dobrego samopoczucia, a 73 proc. stwierdziło, że ich zdaniem dorośli nie traktują zabawy - i tego, jak może ona pomóc im w nauce - poważnie". Z drugiej strony, 59 proc. rodziców martwi się, że ich dzieci nie mają wystarczająco dużo czasu ani możliwości zabawy.
W marcu 2024 r. ONZ przyjęła deklarację ustanawiającą 11 czerwca Międzynarodowym Dniem Zabawy.