Zwolnienia grupowe mają objąć przede wszystkim kadrę menedżerską średniego szczebla w hipermarketach. Wypowiedzenie otrzyma około 3 proc. pracowników na tego typu stanowiskach.
"Carrefour, chcąc przyspieszyć proces decyzyjny w interakcji z klientami, spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji" - tak tłumaczy to francuska sieć handlowa we wtorkowym komunikacie.
- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej "Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu i dyrektor operacyjny Carrefour Polska.
Choćby dlatego sieć zapowiedziała utworzenie stanowiska doradców klientów w sklepach. Mają się oni stać "lokalnymi ambasadorami transformacji żywieniowej Carrefour w Polsce oraz wprowadzić nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach".
Carrefour Polska to sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego.
Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.