Jak podaje spółka, w roku obrotowym 2024/25 przychody grupy wyniosły 10,5 miliarda złotych, przy zysku EBITDA na poziomie 1,7 miliarda złotych. W bieżącym roku firma planuje przekroczyć 12 miliardów złotych obrotów.
Dariusz Miłek, prezes CCC, zapowiada znaczące przyspieszenie ekspansji sieci sprzedaży. W planach jest otwarcie średnio 250 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej rocznie. Większość nowej przestrzeni, około 60 proc., zostanie przeznaczona na sklepy HalfPrice. Sieć ta osiąga wyjątkowo wysoką marżę EBITDA na poziomie 23 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Transformacja grupy Modivo i nowa strategia e-commerce
Grupa planuje gruntowną przebudowę struktury oferty w Modivo. Do 2027 roku połowa przychodów ma pochodzić z marek własnych i licencyjnych, na których marża brutto sięga 55-60 proc. Firma renegocjowała warunki handlowe z partnerami i zrezygnowała z nierentownych marek - podaje XYZ.
CCC wprowadza również istotne zmiany w koncepcji sklepów eObuwie. Zamiast salonów z tabletami, powstanie sieć tradycyjnych sklepów z fizyczną ekspozycją 50-60 topowych marek. Do 2027 roku planowane jest uruchomienie 208 takich placówek w Europie Środkowej i Wschodniej.
Firma zapowiada także integrację programów lojalnościowych. Trzeciego kwietnia zostanie zaprezentowana nowa platforma korzyści Modivo w dwóch wariantach: bezpłatnym i premium za 60 złotych rocznie. Spółka liczy na pozyskanie 3 milionów płacących członków klubu.
CCC planuje również wykup pozostałych udziałów w Modivo za 1,36 miliarda złotych. Transakcja ma zostać sfinansowana poprzez emisję akcji, z czego 500 milionów złotych zadeklarował już wehikuł inwestycyjny Dariusza Miłka.
CCC chce motywować pracowników
Dla kadry zarządzającej przygotowano pięcioletni program motywacyjny. W przypadku wzrostu kursu akcji do 1000 złotych, Dariusz Miłek otrzyma prawo do objęcia połowy z 4,36 proc. akcji po preferencyjnej cenie.
Według analityków, perspektywy rynkowe dla branży są obiecujące. Przeciętny polski konsument wydaje na odzież o jedną trzecią mniej niż średnia europejska, co stwarza potencjał wzrostu w długim terminie.
Zmiany wśród udziałowców
CCC zawarło porozumienie ze spółkami Zygmunta Solorza (Embud 2) i Rafała Brzoski (AR Investments) oraz byłymi prezesami Modivo w sprawie sprzedaży 22,81 proc. akcji spółki Modivo. Największe pakiety (po 10 proc.) należą do firm Solorza i Brzoski. Spółki inwestorów otrzymają około 1,36 mld zł oraz 2,5 mln warrantów subskrypcyjnych nowej emisji akcji CCC.
Dodatkowe 50 mln zł zostanie rozliczone poprzez potrącenie wzajemnych wierzytelności. Warranty będą mogły być objęte po cenie 20 zł za sztukę. CCC planuje pozyskać środki na zakup akcji Modivo poprzez nową emisję własnych akcji o wartości około 1,36 mld zł. W przypadku dużego popytu, do inwestorów może trafić dodatkowy 1 mln akcji. Solorz i Brzoska będą mogli objąć nowe akcje CCC do końca czerwca 2027 roku.