Na planie widać część powietrzną i naziemną. Do tego dojdzie infrastruktura wsparcia lotniska np. dla Straży Pożarnej czy utrzymanie techniczne) i infrastruktura uzupełniająca (biurowce, hotele, powierzchnia komercyjna).
Główną część stanowią dwa pasy do startów i lądowań - docelowo mają zostać dobudowane kolejne dwa. Więcej szczegółów znajdzie się w planie generalnym CPK, którego opracowanie ma zostać zlecone jeszcze w tym roku.
- Jesteśmy na etapie mobilizacji - podkreślił podczas panelu Dariusz Sawicki, członek zarządu CPK. Jak dodał:- Zabezpieczenie terenów pod inwestycję, która jest planowana w gminie Baranów odbędzie się dopiero po powstaniu planu generalnego.
Obejrzyj: Pomysł na Biznes: Manufaktura torebek inna niż wszystkie
Z kolei Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury oraz pełnomocnik premiera ds. CPK, zapewniał o tym, że budowa nowych i modernizacja starych linii kolejowych to szansa na skok jakościowy dla polskiej infrastruktury.
- Decyzja o wskazaniu CPK jako wykonawcy nowych linii kolejowych, a PKP PLK jako modernizującego linie istniejące wynikała z faktu, że oprócz niezbędnego doświadczenia wykonawczego potrzebne były także inne kompetencji jak np. wykup ziemi – zaznaczył Mikołaj Wild.
Jak dodał, dlatego zasadne było przekazanie nadzoru w jedne ręce, a więc spółki odpowiadającej za cały projekt.
- Planowane 1 tys. 600 km nowych linii kolejowych o szybkości 250 km/h daje szansę na ogromny skok polskiej kolei. Patrząc na statystyki, gdzie od 2015 r. przewozy wzrosły o 70 proc., widać, że kolej ma szansę stać się podstawowym środkiem transportu między najpierw dużymi, a z czasem także mniejszymi miastami – wyjaśnił wiceprezes PKP SA Andrzej Olszewski
Według szacunków rządowych wszystkie inwestycje związane z lotniskiem w CPK mają pochłonąć ok. 35 mld zł, z czego na komponent lotniczy przypadnie 16–19 mld zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl