Jak podaje BBC, Mattel, producent zabawek, w tym m.in. popularnych lalek Barbie, zapowiada wzrost cen swoich produktów. Jak zaznacza, decyzja związana jest z większymi kosztami, które musi ponosić firma.
Chodzi o sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa. Sklepy przez długi czas pozostawały zamknięte, a w międzyczasie pojawiały się również zakłócenia związane z łańcuchem dostaw.
Czytaj jeszcze: Automaty z legalnymi konopiami i zabawki dla dzieci pod ratuszem. Olsztyńscy urzędnicy bezradni
Mimo ciężkiej sytuacji, producent Barbie odnotował jednak sprzedaż zabawek na wyższym poziomie niż zakładano. W drugim kwartale 2021 roku wyniosła w sumie około 1 mld dolarów.
- Będziemy przyglądać się rosnącym cenom w drugiej połowie roku - powiedział BBC dyrektor generalny Mattela, Ynon Kreiz.
Jednak jak zaznacza Kreiz, nie tylko Mattel zdecydował się na podniesienie cen. - W naszej branży wszyscy to robili i nikogo to nie dziwi - dodał.